Ugrás a fő tartalomra

NAGY ZOLTÁN ÉS GÁL ESZTER MUNKÁI közös estéken az Artus Stúdióban, 2008. December 3-7.

Kedves Barátunk!

Engedje meg, hogy felhívjuk figyelmét az Artus stúdió eheti programjaira.

December 3 / 4 / 5 / 6 / 7 -én

NAGY ZOLTÁN ÉS GÁL ESZTER MUNKÁI
közös estéken az Artus Stúdióban, 2008. December 3-7.

Bemutatók:
2008. December 3, 19:00 - PHOBOS TÁNCEGYÜTTES - NAGY ZOLTÁN: HEBRUS

2008. December 4, 19:00 - COMPANY ST – GÁL ESZTER EGYÜTTESE: ELLENSÚLYTALAN

Közös estek:
2008. December 5, 6, 7, 19:00 - HEBRUS és 20:30 – ELLENSÚLYTALAN

PHOBOS TÁNCEGYÜTTES – NAGY ZOLTÁN: HEBRUS

Bemutató: 2008. December 3, 19:00
Előadások: 2008. December 5, 6, 7, 19:00

Hebrus, annak a folyónak a neve, ahol Orfeuszt széttépték a bacchánsnők. A koreográfiának ez a kezdőpontja, látjuk az áldozatot és a bűn elkövetőit. A darab erre a cselekményre koncentrál, a nők viszonyára a férfi princípiumhoz. A nők Orfeusz megölésével valójában egyszerre vállnak bűnössé és áldozattá, valójában ők azok, akik megjárják a poklot és onnan visszatérnek. (NZ)

Koreográfia: Nagy Zoltán
Táncosok: Illés Zsuzsa, Sebestyén Tímea, Lipka Péter
Zene: Monteverdi, Lionel Marchetti

COMPANY ST – GÁL ESZTER EGYÜTTESE: ELLENSÚLYTALAN

Bemutató: 2008. December 4, 19:00
Előadások: 2008. December 5, 6, 7, 20:30

Sokat és mélyen foglalkozom kontakt improvizációval és lenyűgöznek a formában rejlő dimenziók. Egy-egy adott feladat vagy fizikális szituáció örvényeket indít el bennem. A táncosokat figyelve képek tolulnak felém, mikor a két test teljesen egymásra utalva mozdul belemerülve a fizikális párbeszédbe. Az életet szinte teljességben leképező táncok mondanivalóval szolgáltatnak és kísérletre hívnak. Ahhoz találtam társakat, hogy továbbvigyék mozgásgondolataimat és egy táncműben sűrítsük össze a valóság és képzelet egyensúlyvesztés játékát és szárnyaljunk a súlyátadás / átvétel fizikális valósága és a gondolatok, képek reális és irreális világában. (GE)

Koncepció, rendezés: Gál Eszter
Előadás: Bakó Tamás, Dányi Viktória, Gál Eszter, Györke Tímea, Nagy Zoltán, Rózsavölgyi Zsuzsa, Vass Imre
Mozgókép, fények: Tucker András
Zene, narráció: Sőrés Zsolt

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple

✖ DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple ✖ In memoriam Daniel Buess (1976-2016) 2016. április 28. csütörtök, 20:30 Auróra (1084 Budapest, Auróra utca 11.)  Program: ░ 1. – DAI avagy a „nagy”: JANCA Ákos & JANCA Lili ░ 2. – KO avagy a „sima és fényes”: KRISTÓF Márton /12z/: haiku wreath #3 ░ 3. – MYO avagy az „erős fény”: Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (AT – H) ░4. – The Couple avagy az „éjszaka": BERKÓ Gábor, ESZES Viktória A DAI KO MYO a Reikiben maga a mesterszimbólum, a legmagasabb vibráció, az erő, a gyógyulás és a szellemi, az anyagtalan, az érzékfölötti jelképe, amikor is a spirituális lélek gyógyulását a psziché és a test megújulása követi. A DAI KO MYO egyúttal maga a „nagy megvilágosodás”, a „tisztán ragyogó fény” is. A koncertet a Bázelben 2016. február 7-én, alig negyvenévesen váratlanul elhunyt Daniel Buess zeneszerző, dobos em...