Ugrás a fő tartalomra

LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA: Andrej Iszkanov: Visions of Suffering (A szenvedés víziói), színes orosz film, 2005 - LUMÚ, 2008. XII. 19.

Kérem, engedjék meg, hogy figyelmükbe ajánljam a Láthatatlan Filmek
Klubja a Ludwig Múzeumban 2008. őszi-téli programjának következő vetítését.

A sorozat címe: „'A lehető világok legjobbika': lex pessimi tézisfilmek
és mozgóképes víziók a Fülöp-szigetektől az Orosz Távol-Keletig".

Reméljük, 2008 őszén is nézőink között üdvözölhetjük!

ANDREJ ISZKANOV FILMJEI ELŐSZÖR MAGYARORSZÁGON!

Üdvözlettel,

Sőrés Zsolt
------------
LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA
a Ludwig Múzeumban 2008. ősz/tél

2008. december 19., péntek, 18h

1. ANDREJ ISZKANOV: „FORGIVE ME” ZENEI VIDEÓ AZ "EGY KÉS FILOZÓFIÁJÁ"-BÓL
Fekete-fehér orosz videoklip, 4 perc, 2008
--
Szöveg: Andrej Iszkanov. Zene: Alexander Sevcsenko
*
2. ANDREJ ISZKANOV: A SZENVEDÉS VÍZIÓI
Visions of Suffering. Színes orosz film, orosz nyelven, angol
felirattal, 126 perc, 2005
--
Szereplők: Andrej Iszkanov, Alexander Sevcsenko, Alexandra Batrumova,
Viktor Szilkin, Szvjatoszlav Iljaszov, Irina Nyikityina, Dimitrij
Szkripnik, Zoja Makarova, Igor Orlov, Jukari Fudzsimoto, Alexander
Kravcsenko, Anna Szubbotina, Igor Anyikin
--
Iszkanov HalluCinoGeNnN-ciklusának második filmje mélyrepülés az
egyetemessé tágított látomásos tudattalan sötét univerzumába. A film
hősei, a lelkész, akinek karakterét kozmikus sármmal alakítja Andrej
Iszkanov, a szemüveges férfi, egy urbánus everyman (Alexander Sevcsenko)
a szűnni nem akaró eső áztatta Habarovszkban politoxikus állapotban,
álom és ébrenlét határán lebegve, alternatív valósághorizontokon
átutazva, egy rettenetes-szimbolikus beavatási folyamat során – amelynek
jelentős része a Delirium Night Clubban zajlik – szembesülnek legbensőbb
félelmeikkel és elkerülhetetlen végzetükkel. Andrej Iszkanov – aki
totális esztétikai-kulturális függetlenségével újradefiniálja
napjainkban az underground művészeti autonómia fogalmát – egyedülálló és
lenyűgöző, besorolhatatlan
LSD-DMT-pszilocibin-kannabisz-kokain-heroin-extasy-alkohol
szürreál-kiméra-noir-filmszörnyetege Alejandro Jodorowskyt, Fernando
Arrabalt, Dario Argentót, Kenneth Angert, David Lynchet idéző revelatív
audiovizuális orgia.

Filmelőzetes:
http://www.youtube.com/watch?v=PGUrsX6whqY#

Andrej Iszkanov vs. Cyanide Savior: Stop the World
http://www.youtube.com/watch?v=zSiCbf445KE

Andrej Iszkanov myspace oldala:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=202369734

Kritikák a filmről:
http://sfrevu.com/Review-id.php?id=4730

"Every image, every sound, every concept in VISIONS OF SUFFERING is
grating, on both the viewer’s senses and mind: a sandwich composed of a
slime-covered angler fish between two pieces of bread; a woman who
accepts payment to be beaten to death; Cronenbergian flesh pods that
ooze a viscous white sludge; a pasty-faced vampire humping the hell out
of a squishy cadaver.
As if these ideas alone weren’t enough to challenge and assault the
viewer’s senses, Iskanov uses every trick up his sleeve (and every
software plug-in he owns) to degrade, discolor, and otherwise obscure
the image. Consumer-cheeze CGI, background fractal patterns, digital
rain, numerous green-screen shots, an endless barrage of color filters,
texture filters, gradient filters, superimposed images, stop-motion
animation, accelerated footage, even footage that would appear to be
shot through prisms peppers the film.
Moreover, the main goal of Iskanov’s editing appears to be maximum
migraine potential—nearly every other scene is put together with an
erratic, seizure-inducing strobe effect, while Alexander Shevchenko’s
synthesized carnival-Goth soundtrack continuously ascends into
unbearable frequencies and collisions of noise.
This is not to say that VISIONS OF SUFFERING is unenjoyable, though.
Considering the film’s visual similarities to other “organic”
horror-shows like ERASERHEAD and TETSUO: THE IRON MAN, as well as cult
horror gems like PHANTASM, Iskanov is very capable of creating lasting
images of morbid, ambivalent beauty. It’s not an easy watch, but for
those up to the challenge of a two-hour-long experimental psychotropic
snuff film, VISIONS OF SUFFERING has its rewards. Iskanov has genuinely
created a unique, individualistic world that you can practically feel."
(Dan Greene, www.shockingimages.com)

"Visions of Suffering, is not a film that is easily digested and it is
one of the most original films that I have seen in a very long time.
Unearthed Films (USA) have done an amazing job putting together this
release making it this film a must have... (see) ...for fans of Andrey
Iskanov." (Michael Den Boer, 10kbullets.com)

--
FIGYELEM! A filmekben a nyugalom megzavarására alkalmas jelenetek
láthatóak! A filmek megtekintését 18 éven felüli nézőinknek ajánljuk!

*
„A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció;
márpedig az igazán reális.” (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)

A Láthatatlan Filmek Klubjában olyan filmeket vetítünk az érdeklődők
számára, amelyek Magyarországon kevéssé ismert vagy elfeledett
remekművek, mai és régebbi underground klasszikusok, avantgárd,
absztrakt filmek, bizarr „B-movie”-k, mágikus-misztikus és
pszichedelikus mozgóképes csodák, a filmnyelvet megújítani akaró
„metafilmek”, kultikus filmszörnyetegek, vagy éppen olyan művek, amelyek
önmagukon is túlmutatva testesítenek meg valamilyen víziót. Olyan
filmeket kívánunk bemutatni a közönségnek, amelyek többsége vagy
kimaradt a hazai filmforgalmazásból, vagy rekonstrukciójuk csupán a
legutóbbi időkben történt meg.

*

A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra.
A filmeket DVD-ről vetítjük.

A műsorváltoztatás jogát fenntartjuk!

Belépő: 600 Ft/alkalom

Helyszín:
LuMú
Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Művészetek Palotája
1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
Előadóterem, 1. emelet
Tel.: (06-1) 555-3444
Fax: (06-1) 555-3458
http://www.ludwigmuseum.hu/site.php?inc=program&programId=1352&menuId=96&mod=

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple

✖ DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple ✖ In memoriam Daniel Buess (1976-2016) 2016. április 28. csütörtök, 20:30 Auróra (1084 Budapest, Auróra utca 11.)  Program: ░ 1. – DAI avagy a „nagy”: JANCA Ákos & JANCA Lili ░ 2. – KO avagy a „sima és fényes”: KRISTÓF Márton /12z/: haiku wreath #3 ░ 3. – MYO avagy az „erős fény”: Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (AT – H) ░4. – The Couple avagy az „éjszaka": BERKÓ Gábor, ESZES Viktória A DAI KO MYO a Reikiben maga a mesterszimbólum, a legmagasabb vibráció, az erő, a gyógyulás és a szellemi, az anyagtalan, az érzékfölötti jelképe, amikor is a spirituális lélek gyógyulását a psziché és a test megújulása követi. A DAI KO MYO egyúttal maga a „nagy megvilágosodás”, a „tisztán ragyogó fény” is. A koncertet a Bázelben 2016. február 7-én, alig negyvenévesen váratlanul elhunyt Daniel Buess zeneszerző, dobos em...