Ugrás a fő tartalomra

HINTS OF NOISE MINIFEST II

2011. július 5. 21h Roham Bár


Második alkalommal kerül sor nagyszabású zajongásra a Roham Bárjában. A Magyar Zaj Napja után, júliusban saját készítésű minifesztiválunkkal kedveskedünk a noise műfaj rajongóinak, immáron másodszor. Vendégünk Sőrés Zsolt Ahad, aki most egy japán kollégával kiegészülve ad különleges koncertet, utánuk pedig az ifjú titán, Faul következik, aki idén jelentette meg első szólóanyagát az Anker Rec. gondozásában.

-- 
FELLÉPŐK:

- SŐRÉS ZSOLT AHAD (mélyhegedű, elektronika) és KAZUHISA UCHIHASHI (gitár, daxofon, effektek)

http://homepage.mac.com/innocentrecords/

- FAUL

http://soundcloud.com/faul

--

KAZUHISA UCHIHASHI 
electric guitar , daxophone
Kazuhisa Uchihashi was born in Osaka, Japan in 1959. Plays guitar since his twelfth years, mainly "Pop'n Roll" thoroughout his teens. Later he became involved in jazz.
Since 1983 he has devoted himself intensively to free improvised music. He experimented thouroughly with many different kinds of machines and sound-devices to expand the expression possibilities of the electric guitar.
He also composed music for films, theatre plays, dance. Among them, he has been working with Japanese Thertre group "ISHINHA" for more than 25 years.
He made a name for himself in Japan in concerts with such improvising musicians as Hans Reichel, Fred Frith,Tom Cora, Ned Rothenberg, Barre Phillips, Kan Tae Fwan, Peter Brotzman, Derek Bailey, Samm Bennett, Steve Beresford, Jon Rose, Zeena Parkins, Elliott Sharp, Eugene Chadbourne, Henry Kaiser, Chris Cutler, Charles Hayward, Han Bennink, Shelley Hirsch, Gene Coleman, GURU GURU, Franz Hautzinger, Roger Turner, Bobby Previte, Wayne Horvitz, Mani Neumeier, Chiristian Marclay, Mark Feldman, Joelle Leandre, Carl Stone and others.
He has been conducting his rock-oriented powerful improvised band "Altered States" for 21 years and continues to create his own new guitar music in solo as well as in "Altered States". He is also known by playing with Otomo Yoshihide's GROUND ZERO for long years.
Since 1996 he has also been organizing the New Music festival "BEYOND INNOCENCE" in Osaka every year untill 2007. 
He is also known by only one daxophone player in Japan (daxophone is new instruments Hans Reichel created).
Recently he started new project with his own multi phonic surround system.

--
Roham Bár
1088 Budapest, 
Vas utca 16.
E-mail: roham@roham.hu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple

✖ DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple ✖ In memoriam Daniel Buess (1976-2016) 2016. április 28. csütörtök, 20:30 Auróra (1084 Budapest, Auróra utca 11.)  Program: ░ 1. – DAI avagy a „nagy”: JANCA Ákos & JANCA Lili ░ 2. – KO avagy a „sima és fényes”: KRISTÓF Márton /12z/: haiku wreath #3 ░ 3. – MYO avagy az „erős fény”: Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (AT – H) ░4. – The Couple avagy az „éjszaka": BERKÓ Gábor, ESZES Viktória A DAI KO MYO a Reikiben maga a mesterszimbólum, a legmagasabb vibráció, az erő, a gyógyulás és a szellemi, az anyagtalan, az érzékfölötti jelképe, amikor is a spirituális lélek gyógyulását a psziché és a test megújulása követi. A DAI KO MYO egyúttal maga a „nagy megvilágosodás”, a „tisztán ragyogó fény” is. A koncertet a Bázelben 2016. február 7-én, alig negyvenévesen váratlanul elhunyt Daniel Buess zeneszerző, dobos em...