Ugrás a fő tartalomra

LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA: Cukamoto Shinya és Andrej Iszkanov filmjei - LUMÚ, 2008. XII. 5. 18h

Kérem, engedjék meg, hogy figyelmükbe ajánljam a Láthatatlan Filmek
Klubja a Ludwig Múzeumban 2008. őszi-téli programjának következő vetítését.

A sorozat címe: „'A lehető világok legjobbika': lex pessimi tézisfilmek
és mozgóképes víziók a Fülöp-szigetektől az Orosz Távol-Keletig".

Reméljük, 2008 őszén is nézőink között üdvözölhetjük!

ANDREJ ISZKANOV FILMJEI ELŐSZÖR MAGYARORSZÁGON!

Üdvözlettel,

Sőrés Zsolt
------------
LÁTHATATLAN FILMEK KLUBJA
a Ludwig Múzeumban 2008. ősz/tél

2008. december 5., péntek, 18h

CUKAMOTO SHINJA: Az elektromos pálcaember kalandjai
Dencsu Kozo no boken. Színes japán film, japán nyelven, angol felirattal, 47 perc, 1987
Szereplők: Tomoroh Tagucsi, Shinja Cukamoto, Kei Fudzsivara, Nuriaki Szenba, Nobu Kanaoka, Micuru Szaga, Kendzsin Nasza
Hikari egy időgép segítségével a jövőbe utazik, ahol a Sinszegumi vámpírok egy fiatalasszony életerejével működtetett bomba segítségével a sötétség uralma alatt tartják a Földet. Hikari egyik idősebb tanára, Momo Szariba segítségével szembeszáll a szörnyekkel és beteljesíti önnön sorsát is: fényt hoz újra a Földre, hogy a „nagyszerű analóg világ” következő generációi már világosságban éljenek. Cukamoto Shinja csupán néhány évvel ezelőtt rekonstruált korai szuper 8-as filmje voltaképpen szoros tematikai egységet alkot a rendező későbbi kultusz-cyberpunk Tecuo-filmjeivel (A vasember / The Iron Man, 1989, Body Hammer / Testkalapács, 1992).

Jelenet a filmből:
http://www.youtube.com/watch?v=1GJhsFPhtd0

ANDREJ ISZKANOV: Szögek
Gvozgyi. Színes és fekete-fehér orosz film, orosz nyelven, angol felirattal, 62 perc, 2003
Szereplők: Alexander Sevcsenko, Irina Nyikityina, Szvjatoszlav Iljaszov, Andrej Iszkanov, Alexandra Batrumova, Viktor Szilkin, Igor Orlov
A Szögek döbbenetesen erőteljes beavatás egy elveszett lélek őrült világába. Az alig 32 éves, pályáját fotóművészként, divat- és bűnügyi fényképészként kezdő Andrej Iszkanov – aki több kritikusa és elemzője szerint a 21. század egyik első, originális világú, vizionárius művésze –, első játékfilmje súlyos utazás a negatív, paranoid szétesés homályzónájába. A megtörtént eset alapján forgatott film (a rendező HalluCinoGeNnN-ciklusának indító darabja) az orosz távol-keleti Habarovszk szürke, barátságtalan lakótelepein készült, ahol az egykor az orosz kormány lélektani kínzásainak alávetett gyilkos (Alexander Sevcsenko) kopott lakásában a mind zavaróbb belső hangok, a realitás elől való menekülés miatt eldönti, hogy szögeket ver a koponyájába. Minden egyes szöggel mélyebbre jut a valóság mögötti démoni világba, ahol végül a tiszta téboly és szörnyű következményei várnak rá és környezetére. A filmet – többek között – Cukamoto Shinja Tecuója inspirálta.

ANDREJ ISZKANOV: „Dead Before Born” zenei videó az Egy kés filozófiájából
Fekete-fehér orosz videoklip, 6 perc, 2008
Szöveg: Andrej Iszkanov, Manoush. Zene: Cyanide Savior/Chris Vazquez

ANDREJ ISZKANOV: A pokol futó pillantása
A Glimpse of Hell. Színes orosz film, angol nyelven, 13 perc, 2007
Az Egy kés filozófiájához kötődő filmetűd egy hajléktalan elhunytaknak kialakított halottasház pillanatképeiből Rjúnoszuke Akutagava és a Crimson Moon együttest alapító Scorpios Androctonus gondolataival.

Filmelőzetes:
http://www.youtube.com/watch?v=kIKSy7iLMg0

Andrej Iszkanov vs. Cyanide Savior: Stop the World
http://www.youtube.com/watch?v=zSiCbf445KE

Andrej Iszkanov weboldal:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=202369734

--
FIGYELEM! A filmekben a nyugalom megzavarására alkalmas jelenetek
láthatóak! A film megtekintését 18 éven felüli nézőinknek ajánljuk!

*
„A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció;
márpedig az igazán reális.” (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)

A Láthatatlan Filmek Klubjában olyan filmeket vetítünk az érdeklődők
számára, amelyek Magyarországon kevéssé ismert vagy elfeledett
remekművek, mai és régebbi underground klasszikusok, avantgárd,
absztrakt filmek, bizarr „B-movie”-k, mágikus-misztikus és
pszichedelikus mozgóképes csodák, a filmnyelvet megújítani akaró
„metafilmek”, kultikus filmszörnyetegek, vagy éppen olyan művek, amelyek
önmagukon is túlmutatva testesítenek meg valamilyen víziót. Olyan
filmeket kívánunk bemutatni a közönségnek, amelyek többsége vagy
kimaradt a hazai filmforgalmazásból, vagy rekonstrukciójuk csupán a
legutóbbi időkben történt meg.

*

A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra.
A filmeket DVD-ről vetítjük.

A műsorváltoztatás jogát fenntartjuk!

Belépő: 600 Ft/alkalom

Helyszín:
LuMú
Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Művészetek Palotája
1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
Előadóterem, 1. emelet
Tel.: (06-1) 555-3444
Fax: (06-1) 555-3458
http://www.ludwigmuseum.hu/site.php?inc=program&programId=1351&menuId=96&mod=

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...