Ugrás a fő tartalomra

Zsolt Sőrés Ahad & Jason Robinson (USA) & Attila Dóra & Róbert Gál (CZ/SK)... and?


2011. július 9. szombat, 20h
R33

Róbert Gál (CZ) - poetry
Jason Robinson (USA) - reeds
Attila Dóra - baritone & tenorsax, audiomulch
Zsolt Sőrés Ahad - viola, home-made objects, electronics
vs.
Rovar17 - laptop
Noizerr - laptop
PLE - analog synthesizer, theremin

Jason Robinson (born 20 September 1975 in California) is an American jazz saxophonist, electronic musician, and composer. His musical projects cover a wide swath of creative approaches that draw heavily from post-1960s jazz experimentalism, more traditional post-bop performance practices, and emerging electronic music technologies. In addition to an extensive career leading his own groups and performing solo, Robinson co-founded the acclaimed collaborative avant-jazz group Cosmologic and Cross Border Trio, the latter a group featuring bassist Rob Thorsen and Mexican drummer Paquito Villa. Robinson has also performed extensively in the American reggae and jam band scenes, most notably with the Sonoma County, California-based internationally touring roots reggae group Groundation.

Biography
Robinson grew up in Folsom, California, where he first studied jazz under saxophonist Jeff Alkire and graduated from Folsom High School, where he was mentored by music director and saxophonist Curtis Gaesser. As a teenager, he frequented the jam sessions of Sacramento, then part of a thriving jazz scene in the Capital City.

Robinson studied jazz at the University of Southern California in Los Angeles and Sonoma State University in Sonoma County, California. Receiving degrees in Jazz Studies and Philosophy from Sonoma State, Robinson was mentored by the late bassist and composer Mel Graves, who also recorded on From the Sun, Robinson's first album as a leader. It was in Sonoma County that many of Robinson’s most important early musical partnerships were developed. He a founding member of the group Cannonball (an early group of San Francisco's Jazz Mafia), was the first saxophonist in the influential roots reggae group Groundation, collaborated with a huge variety of Bay Area jazz musicians, and founded Circumvention Music.
http://www.jasonrobinson.com


Zsolt Sőrés Ahad:
http://ahadmaster.blogspot.com
http://ahad.bandcamp.com
http://soundcloud.com/ahad
http://www.mixcloud.com/ahad/
http://www.youtube.com/user/MrAhad69
http://ahadsmastersgarden.blip.tv/


Atilla Dóra:
http://soundcloud.com/dora-attila/id-nt-li-2010-solo-g-cl-ssi
http://www.myspace.com/theabsolute1
http://search2.downtownmusicgallery.com/
http://www.allaboutjazz.com/php/article
http://www.jazzforum.com.pl/recenzje.php
http://freejazz-stef.blogspot.com/2008/1


Róbert Gál (1968) is a Prague-based Slovak writer & performer. He’s the author of several books of philosophical aphorisms and the novels Krídlovanie (On Wing) and Agnómia (2006 and 2008, in Czech 2010). His texts are difficult to categorize by genre, but were included in many international magazines and anthologies. A selection of Gál’s aphorisms, together with his work Znaky a príznaky (2003) was also published as a book in English (Signs & Symptoms, Twisted Spoon Press 2003). An extensive excerpt from Agnomia was selected for the prestigious anthology Best European Fiction 2012 to be published by Dalkey Archive Press in the US this fall.

http://www.myspace.com/agnomiaquartet
http://www.czechlit.cz/authors/gal-robert/
http://www.twistedspoon.com/signs.html
http://www.pwf.cz/archivy/texts/articles/ladislav-sery-on-the-borders-of-incommunicability_2998.html

R33
1095 Budapest IX.,
Soroksári út 58. Közvágóhíd
e-mail: kapcsolat@r33.hu
http://r33.hu/
Map, contact: http://r33.hu/index.php/kapcsolat

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...