Ugrás a fő tartalomra

PSYCHOTECHNIKUM

PSYCHOTECHNIKUM

oder Gullivers allererste Reise nach Digitalien – in deutscher Sprache – ein oratorisches Bühnenhörspiel - anhand des Drehbuches von Gábor Bódy


Gastspiel Living Picture Company (Élőkép Társulat) Budapest/Ungarn

TISCH THEATER, BERLIN

Regie: Júlia Bársony

Konzept: Zsófia Bérczi, Júlia Bársony


Das Zusammentreffen einer Frau und eines Mannes, unabhängig von Zeit und Raum. In dieser Welt der science fiction von Goethe bis Huxley werden die Gefühle an einer Chipkarte wie an einem Stirnthermometer auch für uns sichtbar… Ein oratorisches Werk oder Bühnenhörspiel, in welchem die Möglichkeiten der Mitgestaltung von Momenten im Einklang mit der schauspielerischen Arbeit offen bleiben. Performance, Animation, Videotechnik, Musik und dramatische Elemente: Theater in dessen Totalität. Nach der Uraufführung vom Mai 2008 wurde die Inszenierung als eine der besten Produktionen der alternativen Theaterszene Ungarns zur Alternativen Schau nach Debreczin eingeladen. Die Budapester Living Picture Company (Élőkép Társulat) lebt für eine lebende und lebhafte Kunst – in deren Totalität.


„Es ist mir ein Rätsel, wieso die Wissenschaft noch nie auf die einfache Tatsache gekommen ist, dass die Menschen – selbst wenn sie einem mit dem Rücken zugewandt in der Masse stehen – sich dem zuwenden, der sie mit einem ernsthaften, tiefen Interesse beobachtet.” (Gábor Bódy)


am 2., 3. und 4. Oktober 2009, jeweils um 19.00 und 21.00 Uhr


Publikumsgespräch am 2. Oktober ab 22.30 Uhr


PsychoTech-Party am 3. Oktober ab 22.30 Uhr featuring DJ Ram6 (NL), Csipetke Radio Tilos (H) und Mitglieder der LPC


Mitwirkende: Gull (off ton), Dritte Stimme: Dániel Solymár; Vivian (off ton), Dritte Stimme: Iringó Réti, Jonathan: Eszter Tompa

Sound, Musik: Zsolt Sőrés a.k.a. Ahad, Júlia Bársony

Animation: Éva Taskovics

Video: Péter Gyenei

Bühnenbild, Requisiten: Vova Baltazár

Bühnentechnik: István Martincsák, Áron Gyetfay

Deutscher Text: Marianna Vágó lektoriert von Karlheinz Schweizer

http://www.artfab.de/tisch/index.php?option=com_content&view=article&id=70&Itemid=2

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple

✖ DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple ✖ In memoriam Daniel Buess (1976-2016) 2016. április 28. csütörtök, 20:30 Auróra (1084 Budapest, Auróra utca 11.)  Program: ░ 1. – DAI avagy a „nagy”: JANCA Ákos & JANCA Lili ░ 2. – KO avagy a „sima és fényes”: KRISTÓF Márton /12z/: haiku wreath #3 ░ 3. – MYO avagy az „erős fény”: Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (AT – H) ░4. – The Couple avagy az „éjszaka": BERKÓ Gábor, ESZES Viktória A DAI KO MYO a Reikiben maga a mesterszimbólum, a legmagasabb vibráció, az erő, a gyógyulás és a szellemi, az anyagtalan, az érzékfölötti jelképe, amikor is a spirituális lélek gyógyulását a psziché és a test megújulása követi. A DAI KO MYO egyúttal maga a „nagy megvilágosodás”, a „tisztán ragyogó fény” is. A koncertet a Bázelben 2016. február 7-én, alig negyvenévesen váratlanul elhunyt Daniel Buess zeneszerző, dobos em...