Ugrás a fő tartalomra

IMPROV EST # 11

Improv Est #11
http://improvest.blog.hu/

az Improv.hu online zenei magazin és
a Rádió MI {FM 89.9 MHz} szervezésében

2009. október 30. {péntek}, 20.00
Budapest, Tűzraktér



20.30 S8 Improv Collective {H}
21.30 Ahad + Oli Mayne + Varga Zsolt {GB-H}
22.30 Trio Free Radio {H}

Az est az eR: :Re Útjelző Fesztivál programsorozatának a része.

Az estre a belépés ingyenes!

Ahad + Oli Mayne + Varga Zsolt {GB-H}

· Varga Zsolt {szaxofon, elektronika}
· Oli Mayne {vibrafon, elektronika}
· Sőrés Zsolt a. k. a. Ahad {mélyhegedű, egyedi készítésű- és áramkör átalakított hangszerek, környezeti zajok, tárgyak}

A jelenleg Budapesten élő Oli Mayne korábban több londoni szabadzenei fesztiválon és eseményen vett részt vibrafonosként, egyebek között az Evan Parker, Eddie Prévost és Martin Davidson által kurált "Freedom Of The City" fesztiválon. Fellépésein kiemelt hangsúlyt fektet az előadás fizikai oldalára, azaz erőből, heves mozdulatokkal játszik. Varga Zsolt szaxofonos a hazai alternatív mozgásszínházi szcéna és zene egyik legkarakteresebb, legkülönlegesebb egyénisége. Sőrés Zsolt fő hangszerei a hegedű, a brácsa és az elektronika. 15 éve foglalkozik elektroakusztikus-, improvizatív- és zajzenével. Érdeklődési- és tevékenységi területe az avantgárd zene mellett a különböző művészetek határ- és marginális területei. Mayne, Varga és Sőrés triója most debütál közönség előtt, majd december 5-én játszik a szegedi Grand Café mozitermében. {myspace.com/omvibraphone, inaplo.hu/ahad}

Trio Free Radio {H}

· Hizsnyik Dénes {környezeti felvételek}
· Juhász László {preparált hegedű, válogatott tárgyak, laptop elektronika}
· Kovács Balázs {lemezjátszók, elektronika}

A Trio Free Radio zenészeit számos dolog köti össze, ám ezek közül a legfontosabb: szabadrádiós műsorvezetők, akik alkalmanként zenélnek. A formáció alapötlete a Szabad Rádiók Magyarországi Szervezetétől származik, akik az I. Szabadrádiós Fesztiválra négy rádió nyolc műsorvezető-zenészét hozták össze egy kollektív rögtönzés erejéig. A Trio Free Radio ennek az alkalmi csoportosulásnak a továbbgondolása. Az első kollaboráció extrém mód hangos és zajos volt, a mostani trióformáció fellépésén inkább a résztvevő zenészek közti párbeszédre, a zenei átgondoltságra, illetve letisztultságra kíván koncentrálni. Hizsnyik Dénes {Remete Rádió} előre rögzített környezeti felvételeiből szelektál, Juhász László {Rádió MI} egy asztalra fektetett hegedű, apró háztatrási tárgyak és egy laptop hangjait használja, Kovács Balázs {Periszkóp Rádió} pedig különböző analóg és digitális eszközöket szólaltat meg. Ez lesz a trió harmadik fellépése. {szabadradio.hu}

S8 Improv Collective {H}

· Juhász László {preparált hegedű, válogatott tárgyak, laptop elektronika}
· Kiss Gábor {gitár, lo-fi elektronika, válogatott tárgyak}
· Kiss Márk {gitár, válogatott tárgyak}
· Szokol Szilárd {vetítés, videomix}

A négy éve működő improvizációs kollektíva számára ritkán léteznek előre meghatározott tematikus irányvonalak, a tagok játékát sokkal inkább a rendelkezésre álló hangszerek és tárgyak hangjainak kimerítő feltérképezése, illetve ezen hangokkal való ad hoc-szerű építkezés, önfeledt játszadozás jellemzi. A csoport kedveli a nyilvános és privát zárt terek akusztikájának feltérképezését, átalakítását: a zenészek minden helyszínt, akusztikus közeget új kihívásnak tekintenek. Játszottak már színházban, planetáriumban, moziban, diszkóban, zsinagógóában - és még víztoronyban is! Ahogyan azt a zenekar neve is jelzi, a formáció fellépéseit Szokol Szilárd super 8mm-es filmvetítései egészítik ki, melyek a professzionális és amatőr S8-as filmkultúra legkülönbözőbb leleteit vonultatják fel. {myspace.com/s8csoport}

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...