Ugrás a fő tartalomra

"SONGS FOR DRELLA" 8.: BLOW JOB (1963-64) és JED JOHNSON: BAD (1977)

Láthatatlan Filmek Klubja a Ludwig Múzeumban
"'Songs for Drella' - Andy Warhol és a Silver Factory 1963-68"

A sorozat nyolcadik vetítése 2009. JÚNIUS 5-én PÉNTEKEN 18h-kor kezdődik az I. emeleti előadóteremben.

A program:

SZOPÁS
Blow Job. Fekete-fehér amerikai némafilm, 26 perc, 1963-64
Rendező: ANDY WARHOL
Szereplő: Willard Maas
Warhol ismét az élet egy szeletét mutatja be. A tárgy-színész alapvető
inzultációja, emberi méltóságában való megalázása folyamatában Warhol
kiterjeszti és felismeri az extrém emberit az egyik legemberibb
szituációban, miközben mindvégig csak Willard Maas arcát látjuk...

ROSSZ
Bad. Színes amerikai film, angol nyelven, 100 perc, 1977
Rendező: JED JOHNSON, producer: ANDY WARHOL, JEFF THORNBERG
Szereplők: Carroll Baker, Perry King, Susan Tyrrell, Stefania Cassini,
Cyrinda Foxe, Mary Boylan, Charles McGregor, Tere Tereba, Bridgit Polk,
Susan Blond
Az őrült háziasszonyról szóló pszichohorror-komédia, amely talán a
leginkább emlékeztet egy hagyományos filmre, Warhol Factoryjának utolsó
produceri vállakozása. Másrészt a "Bad" bizarr szatíra mindennapi
gyilkos vágyainkról, arról, amit szeretnénk megtenni, de amit az
együttélés morális gátjai nem engednek meg. A film Jed Johnsonnak, több
korábbi kultikus Morrissey-film vágójának és operatőrének az egyetlen
rendezése, mesteri tobzódása a gyilkos-bizarr fekete humorban.

  • A filmek megtekintését felnőtt nézőinknek ajánljuk.
  • A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra. A filmeket DVD-ről vetítjük.
  • A műsorváltoztatás jogát fenntartjuk!
  • Belépő: 600 Ft/alkalom

Helyszín:
  • LuMú
    Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Művészetek Palotája
  • 1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
  • Előadóterem, 1. emelet
  • Tel.: (06-1) 555-3444
  • Fax: (06-1) 555-3458
http://www.ludwigmuseum.hu/site.php?inc=program&menuId=11&programId=1524

+

Youtube-link "Artist Spotlight: Andy Warhol Eats a Hamburger":
http://www.youtube.com/watch?v=jaf6zF-FJBk

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...