Ugrás a fő tartalomra

"No Borders To No Borders (Again)!"* – ANLA COURTIS (Buenos Aires) rezidenciája

ANLA COURTIS (Buenos Aires) Budapest‎–Pécs experimentális zenei-hangművészeti rezidenciájának programja, 2020. március 2-6.
Anla Courtis a Húrnélküli gitárral (fotó: Maria Paz Levinson)

 Március 2., 19h-22h FKSE ‎– Stúdió Galéria (Budapest)
Reynols: Sinti Botuva Tapes / filmvetítés és beszélgetés
Facebook event: https://www.facebook.com/events/2632714080345962/
 Március 4., 15:30h-18h Lumen Kávézó (Budapest)
JazzaJ Műhely / improv workshop Anla Courtis-szel!
Facebook event: https://www.facebook.com/events/491435138217374/
 Március 4., 20:30h-22h Lumen Kávézó
Anla Courtis (AR), Sőrés Zsolt & Pándi Balázs 
Facebook event: https://www.facebook.com/events/1617009505140218/
 Március 5., 20h-23h, Szabadkikötő (Pécs)
Anla Courtis & Zsolt Sőrés (AR–H)
Facebook event: https://www.facebook.com/events/483039035724096/
➽ Március 6., 15h-19h Lumen Kávézó
JazzaJ / Anla Courtis (AR) field recordings műhely és koncert
https://jazzaj.hu/
Facebook event: https://www.facebook.com/events/606563459903589/


ANLA (ALAN) COURTIS 1972-ben született Buenos Airesben, gyermekkorát az elnyomó katonai diktatúra és a falklandi háború élményei is erősen meghatározták. Először gitározni tanult (apja hatására, aki ún. gaucho gitáros, azaz Argentin cowboy-folk előadó volt), majd pedig zongorázni. Zeneszerzést, zeneelméletet a Manual de Falla Városi Konzervatóriumban tanult. Ezzel párhuzamosan került kapcsolatba a korabeli Argentin acid- és pszichedelikus rockzenével. 1993-ban Christian Dergarabediannal és Roberto Conlazóval együtt Courtis megalakította a teljesen formabontó The Burt Reynolds Ensemble-t; amikor Miguel Tomasín is csatlakozott az együtteshez, Reynolsra változtatták a nevüket, amelyet a kultikus zenekar 2004-es feloszlásáig meg is tartottak. (Tomasín, aki hamar a Reynols "arca" lett, az experimentális zenei színtér egyik leghíresebb és legkreatívabb fogyatékossággal élő művésze is egyben.) A zene mellett Courtis kommunikációelméletből is diplomát szerzett a Buenos Aires-i Egyetemen, ahol mind a mai napig experimentális zenei műhelyt vezet (ép, de főleg fogyatékossággal élő fiatal zenészek számára). Az elmúlt évtizedekben a Reynolsszal és számtalan más projekttel a világ szinte minden táján megfordult, megjelent lemezeinek száma több mint kétszáz. Egyebek mellett olyan művészekkel dolgozott együtt mint Pauline Oliveros, Phill Niblock, a Nihilist Spasm Band, a The New Blockaders, Jim O'Rourke, Keiji Haino, Otomo Yoshihide, Makoto Kawabata (Acid Mothers Temple), KK Null, Jojo Hiroshige (Hijokaidan), Merzbow, Lee Ranaldo (Sonic Youth), Mats Gustafsson, Lasse Marhaug, RLW, C.Spencer Yeh, Okyung Lee, Eddie Prévost... Az akusztikus és az elektromos gitár mellett gyakran alkalmaz ready-made-eket, épít és használ különös hangszer-mutánsokat (pl. húr nélküli gitár), szintetizátorokat, élő elektronikát, komputer-elektronikát, környezeti felvételeket és a mindennapi élet tárgyait. A kritikusok így írnak róla: "Courtis has produced brillant work with the relative primitive tools at his disposal” (The Wire, Nagy-Britannia), "a true mastermind of noisescapes and sonic abstractions” (IEM magazin, Oroszország).

Köszönet az eseménysorozat támogatóinak és társszervezőinek: Borosi Gábornak, Lődi Virágnak, Pándi Balázsnak, Pap Dávid Tamásnak, Rubik Ernő Zoltánnak, valamint a Fiatal Képzőművészek Stúdiójának, a HingeThunder kiadónak, a JazzaJ-nak, a Lumen Kávézónak, a MonkeyBusiness produkciónak valamint a Szabadkikötő csapatának.


SZERETETTEL VÁRUNK MINDEN ÉRDEKLŐDŐT!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t