Ugrás a fő tartalomra

I BELONG TO THE BAND "BAKERS OF THE LOST FUTURE" miniturné 2013 szeptemberében

Fotó: Peter Strickland
> 2013. 09. 24. kedd, 21h @ 9. artAlom Élőművészeti Fesztivál, Kis Zsinagóga, Eger
A belépés díjtalan!


> 2013. 09. 25. szerda, 21h @ jazZAJ_Évadnyitó_Duplázás_1/2, Mika Tivadar Mulató, Budapest
Ajánlott adomány: 500/1000/2000 HUF
Köszönjük, hogy támogatjátok a sorozatot!



> 2013. 09. 26. csütörtök @ 16h órától Jean-Michel Van Schouwburg vokális improvizáció workshopja és 20h-tól koncert a résztvevőkkel, Fotogaléria Trafačka, Nitra, Szlovákia

> 2013. 09. 27. péntek, 19h @ Autonómia Filmklub 5.: Peter Strickland „Berberian Sound Studio” (2012) című filmjének vetítése és IBTTB akusztikus koncert, vendég: Ladik Katalin + meglepetés rövidfilm!, Fuga, Budapest
Jegyár: egységesen 1.000 Ft
 
████████████████████████████
RÉSZLETEK ✖
████████████████████████████


I BELONG TO THE BAND

Jean-Michel Van Schouwburg (Brüsszel) – ének
Adam Bohman (London) – roncshegedű, akusztikus és kihangosított tárgyak
Sőrés Zsolt /Ahad/ (Budapest) – öthúros mélyhegedű, lo-fi hangszerek és áramkör-átalakított játékok, diktafon, elektronika, tárgyak
Oli Mayne (Budapest – London) – vibrafon, analóg szintetizátorok, elektronika

Milyen hangokat hozhatok létre a hétköznapi élet tárgyaival? Hogyan hangzik egy elektromosan kihangosított rugó? Milyen hangot ad egy gyerekjáték, ha kicsit módosítom az áramköreit? Hogyan válik mindebből zene, miközben másokkal együtt kísérletezem? Az I BELONG TO THE BAND tagjai számára ezek mindennapi, de életbevágó kérdések. Zenészei attól különlegesek, hogy megőrizték gyermeki kíváncsiságukat a hangok és tárgyak iránt és ezt képesek izgalmas formában a színpadra adaptálni. Felszabadító, ahogy még a hagyományos hangszereket is friss szemmel, egyszerű hangkeltő eszközöknek tekintik, és a pillanatban élve reagálnak egymásra és a zenei folyamatra.

ADAM BOHMAN a kísérleti elektronika igazi mestere, tagja volt a 80-as és 90-es évek legendás londoni kollektívájának, a Morphogenesis-nek, valamint több ízben dolgozott együtt Peter Strickland-del, a Berberian Sound Studio rendezőjével.

SŐRÉS ZSOLT egyike azon keveseknek, aki zenei munkái mellett számtalan fordításával, kritikáival, szintetizáló írásaival és együttműködéseivel erősíti a honi experimentális szcéna kapcsolatait a műfaj nemzetközi sodrásával.

OLI MAYNE a Budapesten élő titokzatos brit vibrafonos és analógszintetizátor-guru, az elmúlt években kitartóan növekvő rajongótábora ellenére csak ritkán lép színpadra. Bár külsőre udvarias és hidegvérű angol, ilyen helyzetekben felfedi igazi arcát és megállíthatatlanul tör előre a legváratlanabb hangzások felé.

A brüsszeli énekes-improvizátor, JEAN-MICHEL VAN SCHOUWBURG a torokénekléstől a jódliig az összes elképzelhető vokális technikát ismeri és sajátos módon szintetizálja néhol drámai, olykor lírai színezetű absztrakt hangkölteményeiben.

████████████████████████████

✖ AUTONÓMIA FILMKLUB V.

Sőrés Zsolt és a Budapest Photography Review estje


2013. szeptember 27. 19.00.

 

beszélgetés, koncert, film

BERBERIAN SOUND STUDIO

Színes, angol horror, 92 perc, 2012
Rendező és forgatókönyvíró: Peter Strickland, szereplők: Toby Jones, Tonia Sotiropoulou, Cosimo Fusco, Susanna Cappellaro, Péter Hilda, Layla Amir, Eugenia Caruso valamint a magyar és az európai kortárs experimentális zenei élet és alkotóművészet néhány emblematikus alakja: Ladik Katalin, Jean-Michel Van Schouwburg, Jozef Cseres, Tóth Pál (Tilos Rádió).

A filmklubot vezeti, és a filmet bemutatja: Sőrés Zsolt


1976-ban járunk Olaszországban. A Berberian Sound Studio az egyik legolcsóbb horrorfilm hangstúdió, ahol éppen a nagy Santini legújabb filmjének a munkálatai folynak. Gilderoy, a híres angol hangmérnök hasonlóságot vél felfedezni a hangfelvétel vérfagyasztó zajai és a saját élete között. A Magyarországon élő angol filmrendező, lemezkiadó (Peripheral Conserve) és experimentális hangművész (The Sonic Catering Band) Peter Strickland filmje eredeti, rendhagyó pszichotriller-allegória a modern (posztkommunista) patokráciáról.

A vetítés előtt az
I BELONG TO THE BAND együttes akusztikus improvizatív zenei KONCERTJÉRE kerül sor. Vendégművész: LADIK KATALIN

VALAMINT MEGLEPETÉS:

Peter Strickland-rövidfilm (Adam Bohman főszereplésével)!

FUGA Budapesti Építészeti Központ
1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 5.

████████████████████████████

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...