Ugrás a fő tartalomra

DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple


✖ DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple ✖

In memoriam Daniel Buess (1976-2016)

2016. április 28. csütörtök, 20:30
Auróra (1084 Budapest, Auróra utca 11.) 


Program:

░ 1. – DAI avagy a „nagy”: JANCA Ákos & JANCA Lili
░ 2. – KO avagy a „sima és fényes”: KRISTÓF Márton /12z/: haiku wreath #3
░ 3. – MYO avagy az „erős fény”: Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (AT – H)
░4. – The Couple avagy az „éjszaka": BERKÓ Gábor, ESZES Viktória


A DAI KO MYO a Reikiben maga a mesterszimbólum, a legmagasabb vibráció, az erő, a gyógyulás és a szellemi, az anyagtalan, az érzékfölötti jelképe, amikor is a spirituális lélek gyógyulását a psziché és a test megújulása követi. A DAI KO MYO egyúttal maga a „nagy megvilágosodás”, a „tisztán ragyogó fény” is.
A koncertet a Bázelben 2016. február 7-én, alig negyvenévesen váratlanul elhunyt Daniel Buess zeneszerző, dobos emlékének ajánljuk, aki nemzedékének legtehetségesebb és rendkívül sokszínű egyéniségei közé tartozott, s akinek tragikus halála az egész világ kortárs zenei közösségét megdöbbentette. Daniel Buess egyik legerőteljesebb zenekara, a NoiseZone tavaszi turnéjának (Sőrés Zsolttal kiegészülve) budapesti állomása lett volna egy kivételes este az Aurórában ebben az időben. Halálával természetesen a turné sem valósulhatott meg.
...bízunk viszont abban, hogy végül talán még az is megtörténhet, a DAI KO MYO „csillogó fénye” a lelkek csarnokát – ahol mozgó és nyugvó összeér – ragyogásával bevilágítva az új és a soha meg nem szűnő életet, a lelkek halhatatlan szikráit hívja elő és sugározza majd szét.


████████████████████████████

░ Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (A - H) – koncert

∆ Franz HAUTZINGER – trombita
∆ SŐRÉS Zsolt – öthúros brácsa, effektek, kontaktmikrofonok, hangzó eszközök és tárgyak

Franz HAUTZINGER és SŐRÉS Zsolt a millennium évében – 2000. április 22-én, majdnem napra pontosan 16 évvel ezelőtt – kezdték meg együttműködésüket. Az eltelt időszakban duójuk mellett több közös projektben vettek részt – Abstract Monarchy Trio, Regenorchester, formációk Isabelle Duthoit-val, Erhard Hirttel, Kazuhisa Uchihashival stb. –, legutóbb 2014-ben láthatta lemezbemutató koncertjüket a magyar közönség Julo Fujak nyitrai basszusgitáros-zongoristával trióban a 10. Újbuda Jazz Fesztiválon.
Hipnotikus, atmoszférikus, hol intenzíven meditatív, hol pedig sodró erejű duójuk így, ebben a formájában még nem volt látható Magyarországon. Az Aurórában most megrendezendő koncertjük emellett még azért is különleges, mert a felvétel első duólemezük anyagát fogja képezni.
 Fotó: Barbora Hudáková

Franz HAUTZINGER évtizedek óta a nemzetközi kortárs dzsessz-, improvizatív-, experimentális- és kortárs zene egyik legeredetibb művésze és fénylő állócsillaga, aki játékmódjával egészen újszerű és elképesztően különleges irányokba tágította – az éterien érzékeny hangfürtöktől az éneklő csenden át a monumentális zajfüggönyökig – az akusztikus trombitahangzást. A mai Grazi Művészeti Egyetem dzsessz tanszékének hallgatójaként egy 1981-től 1983-ig tartó ajakbénulás arra kényszerítette, hogy hat évre teljesen abbahagyja a trombitálást. Később, 1986-ban Bécsbe költözött, 1989-től pedig az ő nagyon sajátos, nem akadémikus módján kezdte el feltárni a trombita lehetőségeit. Tudatos elhatározása, hogy kerülve az elektronikus hangforrásokat, ám még mindig a trombitán megértve a digitális zenei fejlesztést – a negyedes trombitán, amit 1997-ben vásárolt –, volt a döntő lépcsőfok Franz Hautzinger Gomberg (2000) című szenzációs (első) szólótrombita CD-jéhez, ahol működési területként mutatta be a hangnak a trombitán egyénileg kifejlesztett, addig sosem hallott, új kozmoszát. A lassított hang mikroszkópiájának világában való elmerülés és 2003-tól a zenei szenzualizmus újrafelfedezése, a trombita groove-val és a dallamokkal történő konfrontációja fontos fejlődési állomásnak tekinthető Hautzinger művészetében.
Franz Hautzinger, aki számtalan művésszel dolgozott már együtt Japántól Kanadáig és Csehországig, Keiji Hainótól Martin Tétraulton át Petr Vrbáig, megismételhetetlen utazásokká váló koncertjein a hangok mögötti költészetet keresi. Saját projektjei: trombitatrió Axel Dörnerrel és Mazen Kerbaj-dzsal (Libanonból), Oriental Space, Regenorchester, Gomberg (szóló, 2000 óta folyamatosan), Franz Hautzinger’s Poet Congress valamint duója Isabelle Duthoit párizsi klarinétossal és énekesnővel, akivel az életben is egy párt alkotnak évek óta. Franz Hautzinger jelenleg Ausztria és Franciaország között osztja meg az életét.
http://www.franzhautzinger.com/

SŐRÉS Zsolt az elsők között volt, aki intuitív zenészként még az 1990-es évek első felében szabadimprovizációval, experimentális- és zörejzenével kezdett foglalkozni Magyarországon. Sőrést, aki az improvizációt a komponált zene egyik formájának tartja, egyaránt foglalkoztatja az ún. metazene esztétikája, a természettudományos törvényszerűségek (különösen a kvantumfizika) és az improvizáció közötti kapcsolatok. Zenéjére jellemző a formazúzó stratégiák kialakítása és az azonnali átmenetek, instabil akusztikus rendszerek használata. Az ad hoc együttműködések mellett különböző projektekkel, együttesekkel – az Inconsolable Ghosttal (Hilary Jefferyvel, Gideon Kiersszel), Jean-Hervé Péron Art-Erroristtal (a legendás krautrock zenekar, az 1971 óta aktív Faust alapító tagjával) közös duójával, Tim Hodgkinsonnal (a Henry Cow egyik alapítójával 1968-ban) és Christian Kobival alakított triójával, vagy éppen a Noise Flowersszel (Oli Mayne-nel és Wahorn Andrással) stb. – számos nemzetközi fesztiválon megfordult már. A tavalyi Ultrahang Fesztiválon adott nagysikerű koncert óta a Iancu Dumitrescu és Ana-Maria Avram vezette, 1976-ban alapított Hyperion Ensemble tagja. Több lemeze is megjelenés előtt áll, az egyik, amelyet az Inexhaustible Editions fog kiadni nyáron, éppen annak a duókoncertnek az anyaga lesz, amelyet Rudi Fischerlehner berlini dobossal az Aurórában vettek fel 2015. szeptember elején.
http://ahadmaster.blogspot.hu/

✖✖✖

░ KRISTÓF Márton (12z): haiku wreath #3 – audiovizuális performansz

∆ KRISTÓF Márton – hulusi, basszusgitár és elektronika

Létezést szemlélő narratív zenei kollázsok rögtönzött haikukkal.

KRISTÓF Márton zeneszerző és fotóművész a budapesti underground zenei szcéna eredeti, sokoldalú és aktív alakja. 1998-tól a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakának és a Práter utcai Fényképész Iskolának is a hallgatója volt. 2010 óta filmekhez és színházi előadásokhoz ír zenét. Zomborácz Virág nagysikerű, Utóélet (2013) című filmjének főszerepéhez civilként választották ki. A 12z nevű improvizatív zenét játszó zenekar tagja. Legújabb LP-albumuk Trembling Air címmel februárban jelent meg Nicolas Jaar Other People nevű kiadójánál.
http://12z.hu/haiku/

✖✖✖

░ JANCA Ákos & JANCA Lili – audiovizuális koncert
∆ JANCA Ákos – elektronika, kompozíció
∆ JANCA Lili – videó

∆ Anyaszív (8’40”)

A mű első hangemlékünkre, az anyai szív dobbanására épül. Ezt, a legmélyebb tudati szinten bevésődő monoton, de folyamatosan változó lüktetést bontja ki, azonos forrásanyagot felhasználó hangi-képi eszközökkel, melyek az élő szívverések illúzióját keltik. Az organikus hatást a darab aranymetszés szerinti időbeli-dinamikai fraktálszerkezete tovább erősíti.

∆ Klung (4’10”)
Fix média kompozíció, melyhez egy egzotikus hangszer hangjai szolgáltatták az alapanyagot. A többszólamú elektroakusztikus zajzene a természet, az esőerdők és a modern nagyvárosi lét hangulatát egyaránt felidézi, melyet sajátosan egészít ki a képanyag.

∆ 4Négy (4’00”)
Improvizatív alapokon nyugvó attraktív audiovizuális médiafolyam, kísérleti darab.

JANCA Ákos és JANCA Lili kortárs zene- és képzőművész alkotópáros, a kép és hang többszintű kapcsolatával foglalkoznak, a grafikai hangszintézistől a szonifikáción át a különféle audiovizuális projektekig. Janca Ákos a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem elektronikus zenei médiaművészet szakos, Janca Lili pedig a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakos hallgatója.
http://akosjanca.com/
http://lilijanca.com/

✖✖✖

░ The Couple

A The Couple a korábbi Background zenekar újraalapított formációja. A duó dubstep/dnb alapokra helyezett elekto-pop vonalon mozog mindezt kisérleti elektronikával vegyítve. ESZES Viki számos formációban énekel többel közt a Gymes zenekar vokálosa, illetve közreműködik Márkus Tibor Equinox nevű formációjában is. BERKÓ Gábor pedig mint a Zeneakadémia elektronikus zene szakos végzős hallgatója, dalszerzőként-zeneszerzőként a klasszikus zenétől a dzsesszen keresztül a popzenéig számos műfajban állított már színpadra produkciót.

Facebook-esemény: https://www.facebook.com/events/1715742641997954/

Ajánlott adomány: 1 000 Ft / diák: 600 Ft

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...