Ugrás a fő tartalomra

KÁOSZFÉRA TAVASZI EQUILIBRIUM MINIFESZT



Roham, 2011. március 21. hétfő 20:00

Nemzetközi muzikológiai találkozó a konceptuális művészet jegyében. Tőzsdepszichológia és hangdizájn. Kellemes és kellemetlen videó-szónikus kísérletek az experimentális-, és zajzene különböző részterületein.
Az esemény a Goethe-Institut Budapest támogatásával jön létre.

--
Felllépők:

KOSTOLANY - NOISE IMPROV GROUP (H)
AHAD (H) & CHRISTOPHER WILLIAMS (D/USA)
DIATRIBES + JONAS KOCHER (CH)
MARKAS UNREAD /VIDEO BAND/ (H)

--
KOSTOLANY - NOISE IMPROV GROUP (H)
Lengyel zajzene lengyelek nélkül, tőzsdepszichológiával fűszerezve. Comfort without Compromise.
Boros Levente – dobok
Keszei Krisztián - basszusgitár
Sangre Ltzk - basszusgitár
Oscilla - ring modulator, analóg laptop
Dóra Attila - fúvósok

AHAD (H) & CHRISTOPHER WILLIAMS (D/USA)
- Christopher Williams (nagybőgő), az immár több mint egy évtizede Berlinben élő experimentális zenész, zeneszerző, muzikológus Kaliforniában, San Diegóban született. A Kaliforniai Egyetemen tanárai voltak többek között: Mark Dresser, Bertram Turetzky és Charles Curtis. Az elmúlt években az alábbi művészekkel működött együtt: Derek Bailey, LaMonte Young's Theatre of Eternal Music, Trigger Ensemble für Aktuelle Musik, Tom Djill and Matt Ingalls, Ensemble Chronophonie, Travis Sullivan, NOISE Ensemble, John Mark Harris stb. Lemezeit az Incus, a Steady Beat és az Eclipse kiadók jelentették meg. Az Open Space és a The Improvisor zenei szakfolyóiratok munkatársa. Ösztöndíjai: Kaliforniai Egyetem, Darmstadti Nyári Kortárs Zenei Szeminárium, Acanthes Fesztivál Zeneszerzői Műhely. Jelenleg Barbara Helddel egy fuvolára és elektronikára írt rádióművészeti alkotáson, egy Derek Baileyről szóló hosszabb tanulmányon dolgozik és projekteket, koncerteket szervez elsősorban Berlinben, valamint Barcelónában. Az alábbi szervezetek tagja: Associació Musical l'Embut, Metro i Mig Cycle Club, 4862 Voltaire St. Consort, Experimentem amb l'Art, Maker's Mark Embassador
http://www.nauchristopher.thenthis.org/
- Sőrés Zsolt Ahad (mélyhegedű, elektronika, tárgyak) jelenleg működő együttesei: I Belong to the Band (Adam Bohmannal, Jean-Michel Van Schouwburggal, Oli Mayne-nel), trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoittal, duó Christian Skjødttel, trió Oli Mayne-nel és Varga Zsolttal, Lektrónia című multimédiás projekt Ladjánszki Mártával és Koroknai Zsolt képzőművésszel, Don't Eat Group (a filmes, videó / képzőművész Juhász Andrással) stb. Gyakran működik együtt koreográfusokkal, színházi csoportokkal, képzőművészekkel és videoművészekkel, filmrendezőkkel is. 2008-tól a Relatív (Át)Hallások Nemzetközi Független Kortárs Zenei Találkozó művészeti vezetője az Artus Stúdióban. 2005-ben a Szünetjel Könyvek sorozat szerkesztőjeként magyar nyelven megjelentette az alábbi könyveket: Jozef Cseres: Zenei szimulákrumok; Michael Nyman: Kísérleti zene. Cage és utókora; Edwin Prévost: Nincsen ártatlan hang. AMM és az önfelfedezés gyakorlata. Metazenei Narratívák. 2008-ban Az autonómia új esélyei címmel Peter Lamborn Wilson / Hakim Bey és más ontológiai anarchisták írásaiból szerkesztett kötetet.
http://www.r33.hu/index.php/profil-szerkesztes/userprofile/Ahad

DIATRIBES + JONAS KOCHER (CH)
A Diatribes egy meglehetősen libertáriánus együttes, akiknek a működése 2004 telén egy genfi alagsorban kezdődött. Miközben a mai improvizatív és az experimentális zenei nyelveket alkalmazza, a duó zenéje egyszerre nagyon reaktív, dinamikus, perkusszív és/vagy texturált. Az eredeti trió azóta egy sohasem teljes, polimorf képződménnyé vált, amely a spektrumát többek között olyan muzsikusokkal egészíti ki időről-időre, mint Barry Guy, Keith Rowe, Jason Kahn, Jacques Demierre, Christian Weber, Ernesto Rodriguez, Tomas Korber, Jean Bordé, Mick Beck stb., illetve utazik együtt Európán keresztül, mint Abdul Moimême Portugáliából, Hannah Mars hall Angliából, Rafal Mazur Lengyelországból vagy a HKM+ Németországból.
- Laurent Peter aka D'incise - laptop, tárgyak
- Patricia Bosshard - hegedű
- Jonas Kocher - tangóharmonika, elektronika
http://www.dincise.net/diatribes/home.html
http://www.patriciabosshard.net/
http://www.jonaskocher.net/

MARKAS UNREAD /VIDEO BAND/ (H)
http://www.mixcloud.com/djrun/

Belépő: 800 HUF / 4 EUR


Roham
1088 Budapest, Vas utca 16.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...