Ugrás a fő tartalomra

PAUL MORRISSEY FILMJEI A FACTORY-KORSZAK UTÁN


http://www.ludwigmuseum.hu/site.php?inc=program_lista&menuId=96&tartalom=txt

2009. november 26., csütörtök, 18h

– BEETHOVEN'S NEPHEW
Beethoven unokaöccse. Színes német-francia film, angol nyelven, 103 perc, 1985
Szereplők: Wolfgang Reichmann, Dietmar Prinz, Jane Birkin, Nathalie Baye, Mathieu Carrière, Ulrich Berr, Erna Korhel, Pieter Daniel
Rendező: PAUL MORRISSEY


- 1957-ben Jacques Brenner megjelentette fiktív visszaemlékezéseit, amelyet több életrajzíró munkája alapján készített, s amelyet a komponista unokaöccsének, Karl van Beethovennek írt. Brenner könyve a zeneszerző Beethovent és környezetét elsősorban emberi oldaláról mutatja be, amelyben Karl az „áldozat”. 1972-ben pedig Luigi Magnani Karl van Beethovenről írt egy másik könyvet "Il Nipote di Beethoven" címmel. Paul Morrissey a tőle megszokott egyedi látásmóddal készítette el e két mű alapján egyik utolsó filmjét, a "Beethoven's Nephew"-t. A film Morrissey kosztümös szörnyfilm-trilógiájának ("Flesh for Frankenstein" /1973/, "Blood for Dracula" /1973/) utolsó darabja, amelyben Beethoven alakja a zseniális zeneszerző és a látens homoszexuális despota paradoxonában ábrázolódik.

Morrissey fimjeiről általában:
http://www.brightlightsfilm.com/17/03_morrisey.html

Sorozatszerkesztő: Sőrés Zsolt

A filmek megtekintését felnőtt nézőinknek ajánljuk!

A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra. A filmek
többségét DVD-ről vetítjük.
A műsorváltoztatás jogát fenntartjuk!

Belépő: 600 Ft/alkalom

Helyszín:
LuMú
Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeum
Művészetek Palotája
1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
Előadóterem, 1. emelet
Tel.: (06-1) 555-3444
Fax: (06-1) 555-3458
www.ludwigmuseum.hu
Filmklub-info: sores@iti.mta.hu
http://inaplo.hu/ahad

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...