Ugrás a fő tartalomra

KONTAKT és IMPROVIZÁCIÓ ÜNNEP - CI 37

tánc
SZABADSÁG, EGYÜTTLÉT, MOZGÁS, ÖRÖM
2009.11.08 12:00

Helyszín: A Trafó egész területén

Jegyár: Ingyenes program



A tavalyi év sikeres Kontakt és Improvizáció ünnepén felbuzdulva a Kontakt Budapest idén is megrendezi nyílt napját a Trafóban! Ezen a vasárnapon neves külföldi és hazai vendégek előadásaival, interaktív programokkal, szabad tánccal várjuk az érdeklődőket. Lesz vezetett bemelegítés, múlt idézés, élő zene, rövid, spontán akciók a Trafó egész területén, valamint fórum, fotó kiállítás, és vetítés.


37 évvel ezelőtt New Yorkban, a John Webber Galériában a Steve Paxton vezette csoport első kontakt improvizáció előadásával kezdődött a Kontakt Improvizáció (CI) története. Ünnepeljünk idén is!


10 órás Szabad Improvizációs JAM és közben:

12:00 – jam előtti bemelegítés Mirva MAKINEN (FIN) vezetésével – Trafó Nagyterem

15:45 – től fogadás a Kávézóban

16:00 - 17:30 – Moderált beszélgetés az improvizációról.
Vezeti: Peter PLEYER(D) – Trafó Stúdió

17:30 - 18:00 – EllentétPÁROK - Tánceánia Együttes és PALYA Bea, SZOKOLAY DONGÓ Balázs


19:00 – 19:45 – Kontakt ünnep: Tánc: Dance – BAKÓ Tamás, DÁNYI Viktória, GÁL Eszter, GYÖRKE Tímea, KOVÁCS Kata, LIPKA Péter, Mirva MAKINEN, NAGY Zoltán, Peter PLEYER, Pia LINDY, RÓZSAVÖLGYI Zsuzsa Zene/Music – SŐRÉS Zsolt, SZOKOLAY DONGÓ Balázs


A nap folyamán a Kávézóban és a Trafó előterében: videó vetítés – történeti felvételek a kontakt improvizációról, az idei nyári fesztivál képei, fotók korábbi fesztiválokról, beszélgetések, rögtönzések.
„A kontakt improvizációban való részvétel azon kevés társas helyzetek egyike, ahol a bizalom légkörében a társadalmi korlátokat újra lehet értelmezni. Megszűnik a nemek közötti különbség, feloldódik minden fajta társadalmi hierarchia, eltűnnek a fogyatékkal élők mindennapokban tapasztalt korlátai. Megengedett viszont az érintés, a kapcsolat, az érzések kifejezése. Nem kell ehhez szinte semmi, se balettcipő, se különlegesen gondozott test, se az évek alatt elsajátított tánctechnika. Egyvalami elengedhetetlen: a szüntelen FIGYELEM.” (Ádám Kata, Ellenfény)


Rendező: GÁL Eszter – Kontakt Budapest

http://www.trafo.hu/programs/1783
Kontaktbudapest

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...