Ugrás a fő tartalomra

DAVID MARANHA & ZSOLT SŐRÉS Live @Szimpla Kert

2019. november 28., Csütörtök/Thursday, 20:00
Szimpla Kert
1075 Budapest, Kazinczy utca 14.
(Please scroll down for English version)

David Maranha (Lisszabon) amellett, hogy fantasztikus improvizátor, szobrász és az európai drone zene egy legendás alakja, az Osso Exótico, az egyik első pszichedelikus drone együttes vezetője is 1989 óta. Sőrés Zsolt pedig "a magyar David Maranha". David Maranha és Sőrés Zsolt 2014-ben Varsóban játszott együtt először kvintettben David Thomasszal, a Pere Ubu énekesével. David Maranha zajos drone Hammond orgonája és Sőrés Zsolt karcos brácsa hangzása együtt tökéletes összhangot eredményez. Ez lesz az első budapesti fellépésük.



David MARANHA - orgona, ütőhangszerek
SŐRÉS Zsolt - mélyhegedű, ének, elektronika,válogatott ütőhangszerek

A koncertet élőben közvetítjük a Szimpla Kert Youtube csatornáján.

A belépés ingyenes!


Besides being a terrific improvisator, sculptor and one of the most influential figures of European drone music, David Maranha (Lisbon) is also the leader of Osso Exótico since 1989, one of the first psychedelic drone music bands. Zsolt Sőrés is the “Hungarian David Maranha” as such. David Maranha and Zsolt Sőrés played in Warsaw for the first time in 2014 with David Thomas, the singer of Pere Ubu, in a quintet. David Maranha noisy drone Hammond organ sound and Zsolt Sőrés scratching viola sound is perfect together. This will be their first show in Budapest.

David MARANHA - organ, percussions
Zsolt SŐRÉS - viola, vocals, electronics, selected percussions

You can find live stream on Szimpla Kert Youtube channel.

Free entrance!














Facebook esemény/event:
https://www.facebook.com/events/737113100089319/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpolitika

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t