Április 22. vasárnap, 20:30
Három Holló/Drei Raben
1052 Budapest, Piarista köz 1. (bejárat a Szabadsajtó út felől)
info: haromhollocsapat@gmail.com
Anla Courtis, a kultikus argentin experimentális zenei együttes, az 1993 és 2004 között aktív, mindmáig megtermékenyítő hatású Reynols alapító-gitárosa idén tavasszal először lép fel Magyarországon!
Fotó: Daniel Caldirola |
A koncerten partnere Sőrés Zsolt (1969, Budapest) brácsás-elektronikás, a magyar zörej-, experimentális- és szabadimprovizációs zenei-hangművészeti szcéna több mint 25 éve aktív szereplője lesz.
Anla (Alan) Courtis 1972-ben született Buenos Airesben, gyermekkorát az elnyomó katonai diktatúra és a falklandi háború élményei is erősen meghatározták. Először gitározni tanult (apja hatására, aki ún. gaucho gitáros, azaz Argentin cowboy-folk előadó volt), majd pedig zongorázni. Zeneszerzést, zeneelméletet a Manual de Falla Városi Konzervatóriumban tanult. Ezzel párhuzamosan került kapcsolatba a korabeli Argentin acid- és pszichedelikus rockzenével. 1993-ban Christian Dergarabediannal és Roberto Conlazóval együtt Courtis megalakította a teljesen formabontó The Burt Reynolds Ensemble-t; amikor Miguel Tomasín is csatlakozott az együtteshez, Reynolsra változtatták a nevüket, amelyet a zenekar 2004-es feloszlásáig meg is tartottak. (Tomasín, aki hamar a Reynols "arca" lett, az experimentális zenei színtér egyik leghíresebb és legkreatívabb fogyatékossággal élő művésze is egyben.) A zene mellett Courtis kommunikációelméletből is diplomát szerzett a Buenos Aires-i Egyetemen, ahol mind a mai napig experimentális zenei műhelyt vezet (ép, de főleg fogyatékossággal élő fiatal zenészek számára). Az elmúlt évtizedekben a Reynolsszal és számtalan más projekttel a világ szinte minden táján megfordult, megjelent lemezeinek száma több mint kétszáz. Egyebek mellett olyan művészekkel dolgozott együtt mint Pauline Oliveros, Phill Niblock, a Nihilist Spasm Band, a The New Blockaders, Jim O'Rourke, Keiji Haino, Otomo Yoshihide, Makoto Kawabata (Acid Mothers Temple), KK Null, Jojo Hiroshige (Hijokaidan), Merzbow, Lee Ranaldo (Sonic Youth), Mats Gustafsson, Lasse Marhaug, RLW, C.Spencer Yeh, Okyung Lee, Eddie Prévost... Az akusztikus és az elektromos gitár mellett gyakran alkalmaz ready-made-eket, épít és használ különös hangszer-mutánsokat (pl. húr nélküli gitár), szintetizátorokat, élő elektronikát, komputer-elektronikát, környezeti felvételeket és a mindennapi élet tárgyait. A kritikusok így írnak róla: "Courtis has produced brillant work with the relative primitive tools at his disposal” (The Wire, Nagy-Britannia), "a true mastermind of noisescapes and sonic abstractions” (IEM magazin, Oroszország).
Anla Courtis a The Wire-nek adott interjúban beszélt a folklór és az experiemntális zene hatásáról: “It’s about working with the imaginary dimension of folklore. Countries and cultures are collective inventions and, in some ways, we are inventing them all the time. Nowadays, everything is mixed up. Traditions are being constantly redefined. Anything could potentially become the next folklore... When listening to all this music, I realised just how ‘experimental’ music can be. I mean, I’m supposed to be an experimental musician, but in the end it’s quite shocking to notice that ‘experimental’ is not just a genre, label or adjective – it’s a basic quality of music. I think that all powerful music is basically experimental in the sense that it somehow sets its own parameters at some point. And it’s surprising how valid or consistent this idea is for music from all times and places.”
Belépő: 1200 Ft
A Peripheral Conserve (UK) és az Ultrahang Fesztivál támogatásával.
Alan Courtis en la terraza from en la terraza on Vimeo.
IMPASSE INVADERS #12 // ALAN COURTIS & AARON MOORE // VENDREDI 14 MARS 2014 // MONTÉVIDÉO // MARSEILLE from GMEM on Vimeo.
Anla Courtis live @ Serial Space 01.02.2011 from Records: Experimental Sydney on Vimeo.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése