Ugrás a fő tartalomra

ANLA COURTIS [ex-Reynols ] & SŐRÉS ZSOLT (ARG/H)

Április 22. vasárnap, 20:30

Három Holló/Drei Raben
1052 Budapest, Piarista köz 1. (bejárat a Szabadsajtó út felől)
info: 
haromhollocsapat@gmail.com




Anla Courtis, a kultikus argentin experimentális zenei együttes, az 1993 és 2004 között aktív, mindmáig megtermékenyítő hatású Reynols alapító-gitárosa idén tavasszal először lép fel Magyarországon!
Fotó: Daniel Caldirola

A koncerten partnere Sőrés Zsolt (1969, Budapest) brácsás-elektronikás, a magyar zörej-, experimentális- és szabadimprovizációs zenei-hangművészeti szcéna több mint 25 éve aktív szereplője lesz.

Anla (Alan) Courtis 1972-ben született Buenos Airesben, gyermekkorát az elnyomó katonai diktatúra és a falklandi háború élményei is erősen meghatározták. Először gitározni tanult (apja hatására, aki ún. gaucho gitáros, azaz Argentin cowboy-folk előadó volt), majd pedig zongorázni. Zeneszerzést, zeneelméletet a Manual de Falla Városi Konzervatóriumban tanult. Ezzel párhuzamosan került kapcsolatba a korabeli Argentin acid- és pszichedelikus rockzenével. 1993-ban Christian Dergarabediannal és Roberto Conlazóval együtt Courtis megalakította a teljesen formabontó The Burt Reynolds Ensemble-t; amikor Miguel Tomasín is csatlakozott az együtteshez, Reynolsra változtatták a nevüket, amelyet a zenekar 2004-es feloszlásáig meg is tartottak. (Tomasín, aki hamar a Reynols "arca" lett, az experimentális zenei színtér egyik leghíresebb és legkreatívabb fogyatékossággal élő művésze is egyben.) A zene mellett Courtis kommunikációelméletből is diplomát szerzett a Buenos Aires-i Egyetemen, ahol mind a mai napig experimentális zenei műhelyt vezet (ép, de főleg fogyatékossággal élő fiatal zenészek számára). Az elmúlt évtizedekben a Reynolsszal és számtalan más projekttel a világ szinte minden táján megfordult, megjelent lemezeinek száma több mint kétszáz. Egyebek mellett olyan művészekkel dolgozott együtt mint Pauline Oliveros, Phill Niblock, a Nihilist Spasm Band, a The New Blockaders, Jim O'Rourke, Keiji Haino, Otomo Yoshihide, Makoto Kawabata (Acid Mothers Temple), KK Null, Jojo Hiroshige (Hijokaidan), Merzbow, Lee Ranaldo (Sonic Youth), Mats Gustafsson, Lasse Marhaug, RLW, C.Spencer Yeh, Okyung Lee, Eddie Prévost... Az akusztikus és az elektromos gitár mellett gyakran alkalmaz ready-made-eket, épít és használ különös hangszer-mutánsokat (pl. húr nélküli gitár), szintetizátorokat, élő elektronikát, komputer-elektronikát, környezeti felvételeket és a mindennapi élet tárgyait. A kritikusok így írnak róla: "Courtis has produced brillant work with the relative primitive tools at his disposal” (The Wire, Nagy-Britannia), "a true mastermind of noisescapes and sonic abstractions” (IEM magazin, Oroszország).


Anla Courtis a The Wire-nek adott interjúban beszélt a folklór és az experiemntális zene hatásáról: “It’s about working with the imaginary dimension of folklore. Countries and cultures are collective inventions and, in some ways, we are inventing them all the time. Nowadays, everything is mixed up. Traditions are being constantly redefined. Anything could potentially become the next folklore... When listening to all this music, I realised just how ‘experimental’ music can be. I mean, I’m supposed to be an experimental musician, but in the end it’s quite shocking to notice that ‘experimental’ is not just a genre, label or adjective – it’s a basic quality of music. I think that all powerful music is basically experimental in the sense that it somehow sets its own parameters at some point. And it’s surprising how valid or consistent this idea is for music from all times and places.”

Belépő: 1200 Ft

A Peripheral Conserve (UK) és az Ultrahang Fesztivál támogatásával.








Alan Courtis en la terraza from en la terraza on Vimeo.


IMPASSE INVADERS #12 // ALAN COURTIS & AARON MOORE // VENDREDI 14 MARS 2014 // MONTÉVIDÉO // MARSEILLE from GMEM on Vimeo.


Anla Courtis live @ Serial Space 01.02.2011 from Records: Experimental Sydney on Vimeo.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...