Ugrás a fő tartalomra

Szabad improvizációs zenei műhely @Tű Fokán Művészeti Fesztivál 2016

SZABAD IMPROVIZÁCIÓS ZENEI MŰHELY – művészeti vezető Sőrés Zsolt

2016. június 29 - július 3., Cserhátszentiván

A tavaly először nagy sikerrel megrendezett szabad improvizációs zenei műhely idén is várja a résztvevőket a IV. Tű Fokán Művészeti Fesztiválon, Cserhátszentivánon!
Web: http://www.tufokan.com/
Facebook: https://www.facebook.com/tufokanalapitvany/

A műhely a kortárs improvizatív zene mesterei – Richard Barrett, John Butcher, Cornelius Cardew, Derek Bailey, Tim Hodgkinson, Eddie Prévost, Keith Rowe, John Stevens stb. – által kialakított metodológiák valamint az elmúlt két évtized során gyűjtött saját tapasztalatok mentén kívánja bevonni az érdeklődőket a kotta nélküli, nem hagyományos játékmódokba és a valósidejű interpretációs technikák megteremtésének kísérletébe, az „individuális-autentikus nyelv” mint a metazenei kommunikáció eszköztárának kialakításába. A metazenei érzékelésmód során megismerkedünk az „aurális zenével”, a párbeszéd és felfedezés dialektikájában létrehozható spontán és véletlen hangzások kialakításával, az improvizatív zene pszichoszociális vonatkozásaival (az „ego eltűntetése” igényével) és „étoszával” valamint a csoportos improvizáció demokratikus működésével. Foglalkozni fogunk az improvizatív zenével, mint a valós idejű hangdizájnnal („tájképzenével”), mint zörejzenével, mint hangművészettel (sound art) és (fluxus) performansszal, az improvizációt meghatározó formazúzó technikákkal, az önmagát építő dramaturgiával és minden más működési területtel, kérdéssel, paradoxonnal, amely az improvizatív zene során a megváltozott tér-idő érzékelésünkkel kapcsolatban ill. az ebben való működésben felmerül. Az egyes műhelygyakorlatokat a reflexiók megbeszélésére, a történtek összefoglalására szolgáló beszélgetések kísérik. A műhelyre bármilyen előképzettséggel, hangszeres tudással rendelkező ill. autodidakta zenészeket, hangművészeket, előadókat és új kalandra vágyó, nyitott gondolkodású, hangművészet iránt érdeklődő nem zenész résztvevőket egyaránt várunk.

Jelentkezni 2016. június 15-én éjfélig a
tufokanfoundation@gmail.com
és/vagy a
zs.sores@gmail.com
címeken lehet.

Az e-mailben kérlek küldjétek el az alábbi információkat:
1. Név
2. E-mail
3. Telefonszám (mobil)
4. Hangszer
5. Előképzettség
emellett örömmel vesszük, ha
6. Zenei elképzeléseitekről is írtok pár szót.

A részvételi díj, amely 12.000 Ft, ingyenes belépést biztosít a fesztivál összes programjára valamint ingyenes sátorhelyet is magában foglal
A műhelyfoglalkozások időpontját úgy fogjuk kialakítani, hogy akit érdekel, az a fesztivál más műhelyein is részt tudjon venni
Minimum 5 fő jelentkezése esetén indul a műhely. A maximális létszám 12 résztvevő.

Kérjük, hogy a jelentkezéseteket visszaigazoló válasz e-mail után 5.000 Ft előleget is fizessetek be az alábbi számlaszámra szintén 2016. június 15-ig:

Számlatulajdonos: Tű Fokán Művészeti Alapítvány
Számlaszám: MagNet Bank  16200106-11573809

***
Sőrés Zsolt (mélyhegedű, elektronika) több mint húsz éve aktív improvizatív-, elektroakusztikus és zörejzenész, experimentális zeneszerző, hangművész, független kurátor, író és szerkesztő. Jelenleg aktív formációi: trió Christian Kobival és (a Henry Cow-t 1968-ban megalapító) Tim Hodgkinsonnal, duó Jean-Hervé Péron Art-Erroristtal (az idén 45 éve működő, legendás krautrock zenekar, a Faust alapítójával), Ahad & ChrS (Christian Skjødttel), projektek Franz Hautzingerrel, trió Richard Barrett-tel és Milana Zarićcsal, duó Christian Kobival, duó Bolcsó Bálinttal, Ahad & én (Tóth Pállal), Noise Flowers (Oli Mayne-nel és Wahorn Andrással) stb. Színházakkal, kortárstáncosokkal, videóművészekkel, költőkkel és filmrendezőkkel is dolgozik. A DoN’T Eat Group audiovizuális-interdiszciplináris performanszcsoport tagja. Az 1990-es évek végétől 2002-ig a Szünetjel Fesztivál egyik szervezője ill. művészeti vezetője, 2008-2010 között pedig a Relatív (Át)Hallások nemzetközi kortárs zenei találkozó kurátora volt. 2012-ben a kelet-európai országokban megrendezett Sound Exchange fesztivál-, szimpózium- és programsorozat magyar kurátora, 2014-ben pedig az első Magyarországon megrendezett reprezentatív, nemzetközi hanginstalláció-kiállítás, Az érzékelhető határán – más hangok kurátora volt. 2014-től tanít az LFZE elektronikus zenei médiaművészet szakán. 2008-ban Az autonómia új esélyei címmel szerkesztett kötetet Hakim Bey aka Peter Lamborn Wilson és más ontológiai anarchisták műveiből. Jelenleg Hilary Jefferyvel és az Inconsolable Ghost együttessel Andrej Iszkanov hallucinatív horror klasszikusának, a Visions of Suffering című film új változatának a filmzenéjén dolgozik. 2015 szeptembere óta pedig tagja az immár negyven éve létező, Ana-Maria Avram és Iancu Dumitrescu által vezetett Hyperion International Ensemble-nek.

Megjegyzések

  1. Jelentkezési lap és infók:
    http://www.tufokan.com/muhelyek.php?impro

    VálaszTörlés
  2. Jó estét neked!
    Tudom, hogy az üzenetem nagy meglepetés lesz, amikor eléri. Szóval, elnézést kérek tőled.
    Engedjék meg, hogy nyújtsam be a hitel ajánlat opciót.
    Pénzintézet vagyunk Franciaországban.
    Önnek szüksége van egy kölcsönre vagy egy beruházásra a projekt megvalósításához, annál több gond. 30 éves időtartamra bármely személynek nyújtunk hitelt. Az ajánlat 10.000 € és 1.500.000 € közötti.

    Kérjük, írjon nekünk e-mail címünkön: financecontrole08@gmail.com

    Köszönöm a figyelmet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple

✖ DAI KO MYO, avagy a nagy és sima fény északája: Franz HAUTZINGER (AT) & SŐRÉS Zsolt, KRISTÓF Márton /12z/, JANCA Ákos & JANCA Lili, The Couple ✖ In memoriam Daniel Buess (1976-2016) 2016. április 28. csütörtök, 20:30 Auróra (1084 Budapest, Auróra utca 11.)  Program: ░ 1. – DAI avagy a „nagy”: JANCA Ákos & JANCA Lili ░ 2. – KO avagy a „sima és fényes”: KRISTÓF Márton /12z/: haiku wreath #3 ░ 3. – MYO avagy az „erős fény”: Franz HAUTZINGER & SŐRÉS Zsolt (AT – H) ░4. – The Couple avagy az „éjszaka": BERKÓ Gábor, ESZES Viktória A DAI KO MYO a Reikiben maga a mesterszimbólum, a legmagasabb vibráció, az erő, a gyógyulás és a szellemi, az anyagtalan, az érzékfölötti jelképe, amikor is a spirituális lélek gyógyulását a psziché és a test megújulása követi. A DAI KO MYO egyúttal maga a „nagy megvilágosodás”, a „tisztán ragyogó fény” is. A koncertet a Bázelben 2016. február 7-én, alig negyvenévesen váratlanul elhunyt Daniel Buess zeneszerző, dobos em...