Ugrás a fő tartalomra

☆ SJÖ /ANDREA MANZONI & MARCEL ZAES/ feat. SŐRÉS ZSOLT /AHAD/ (CH-H-I) @RoHAM / Trafó Pince ★

2016. január 15. 22h-kor

Program:
SŐRÉS ZSOLT /AHAD/ szóló
SJÖ /ANDREA MANZONI & MARCEL ZAES/ duó
SJÖ + SŐRÉS ZSOLT /AHAD/ trió

A SJÖ a svájci MARCEL ZAES elektronikus zeneszerző, hanginstalláció-művész, hangdizájner, előadó és a Párizsban élő olasz ANDREA MANZONI zongoraművész-zeneszerző 2012 óta aktív duója, akik lemezbemutató turnéjuk első állomásán a RoHAM-ban egy különleges koncert erejéig SŐRÉS ZSOLT-tal, a több mint két évtizede aktív veterán budapesti experimentális zeneszerzővel, zörej- és szabadimprovizációs zenésszel kiegészülve, rendhagyó elektronikus zenei repertoárral lépnek fel.
A „sjö” szó izlandiul a 7-es számot, svédül pedig a tavat ill. a tengert jelenti. A SJÖ élő fellépésein – mindig az adott koncert körülményeinek megfelelően – a hangok végtelen óceánjából érzékenyen párolják le a legizgalmasabb formációkat és gyakran merülnek bele a különös, folytonosan hullámzó, misztikus, sötét hangtájak hipnotikusan lüktető loopjaiba. A 7-es szám szimbolikájával összehangban céljuk a redukcionista zenei gondolkodás, a matematikai-hangi formalizmus valamint az összetett, ritmikus hangképek összekapcsolásával az érzékfeletti minőségének elérése. A SJÖ-ben a svájci pontosság, a mélyben dübörgő szaggatott techno dub, az indusztriális ill. a repetitív zene, a szimulált digitális hibák és zajstruktúrák találkoznak a lendületes improvizációkkal valamint a sötét tónusú folyamatzenével egy gyors alkimista „kémiai nász”, a folytonos átváltozás és a lassabb tempójú, végtelen egymásba alakulás során.

SJÖ:
ANDREA MANZONI – moog, szintetizátor, elektromos zongora
MARCEL ZAES – digitális elektronika
http://sjo-music.com/

SŐRÉS ZSOLT /AHAD/ :
SŐRÉS ZSOLT – öthúros mélyhegedű, effektek, kontakt mikrofonok, hangzó tárgyak és preparátumok

Belépő: 800 Ft

Helyszín:
RoHAM Bár / Trafó Pince
1094 Budapest, Liliom u. 41.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpolitika

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t