Ugrás a fő tartalomra

TÜKÖR: Hilary Jeffery – Sőrés Zsolt Ahad: Duna blues variációk (kortárs zenei koncert)

A Tükör által homályosan című kiállítás társművészeti programja az Ernst Múzeumban, 2013. március 15., péntek 19:30

Hilary Jeffery
- harsona, tromboscillator, elektronika
Sőrés Zsolt Ahad - öthúros mélyhegedű, egyedi készítésű- és átalakított áramkörös hangszerek, "lo-fi" szintetizátorok, hangzó tárgyak

Belépő: 900 Ft

Hilary Jeffery

A Berlinben és Amszterdamban élő angol zeneszerző és harsonaművész munkásságának fókuszában az improvizált, elektronikus és a kortárs experimentális zene állnak. Azzal együtt, hogy a világ egyik legnevesebb kortárs zenei együttesének, a Zeitkratzernek a tagja évek óta, szólistaként is jelentős életművet tudhat már maga mögött, emellett pedig számos kísérleti zenésszel, hangművésszel és együttessel dolgozik együtt. Catherine Christer Hennix, Splitter Orchester, Jimi Tenor, Kreepa, The Barton Workshop, Apa Ini, Keith Tippett’s Tapestry, Band of Holy Joy, Sand, Earthling, Hugh Davies, Germ, The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - ezek a projektek és együttműködések csupán részei annak a kiterjedt életműnek, amelyet a társművészetekkel is intenzíven foglalkozó Jeffery érdeklődésének a előterében állnak. Harsonásként, improvizátorként az elmúlt harminc évben olyan művészekkel játszott együtt, mint Amelia Cuni, Tobias Delius, Marco Eneidi, Keiji Haino, Pamelia Kurstin, Tony Levin, Louis Moholo, Palle Mikkelborg, William Parker, Paul Rogers, Terje Rypdal, Elliot Sharp, Alexander Von Schlippenbach, Frances-Marie Uitti. A hangszer megújítójaként az ő nevéhez fűződik az ún. „tromboszcillátor” megalkotása is (egy olyan eszköz, egy oszcilláló harsona soundscape, amelyben a harsona hangja közvetlenül összekapcsolódik az oszcillátorral, ring modulátorokkal, filterekkel és a delay effektekkel).
http://www.hiljef.com/


Sőrés Zsolt Ahad

Sőrés Budapesten él, húsz éve játszik improvizatív-, zörej- és kortárs experimentális zenét; hangszerei a hagyományos és az öthúros mélyhegedű, valamint a különböző, egyedi készítésű hangszerek, áramkör-átalakított játékok, „lo-fi” analóg szintetizátorok és hangforrások, hangzó eszközök.. Aktív projektjei: Ahad's Masters Garden szóló- és kollektív projekt japán és dán vendégművészekkel, trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoit-val, kvartett előbbiekkel és Erhard Hirttel, trió Julius Fujakkal és Hautzingerrel, duó Jean-Hervé Péron Art-Erroristtal (az 1971 óta működő legendás krautrock zenekar, a Faust alapítójával), Noise Flowers (Oli Mayne-nel és Wahorn Andrással). További projektjei: Theme (Richard Johnsonnal, Stuart Carterrel), I Belong to the Band (Adam Bohmannal, Oli Mayne-nel és Jean-Michel Van Schouwburggal), Ahad & ChrS (duó Christian Skjødttel), Positive Noise Trió (Kováts Gergővel és Kovács Gergellyel), Spiritus Noister (Ladik Katalin és Szkárosi Endre fonikus költőkkel), duó Christian Kobival, duó Christopher Williamsszel, duó Rhodri Daviesszel, Lektrónia című multimédiás projekt Ladjánszki Márta koreográfussal és Koroknai Zsolt képzőművésszel stb. Sőrés emellett több mint tizenöt éve dolgozik együtt különböző színházakkal és kortárs táncművészekkel, tánccsoportokkal is. 2012-ben a kelet-európai országokban megrendezett Sound Exchange fesztivál-, szimpózium- és programsorozat magyar kurátora volt. Versei, experimentális textuális munkái eddig két könyvben láttak napvilágot. 2009-től a kultikus horror-underground-szürrealista filmrendező, Andrej Iszkanov (Habarovszk, Orosz Távol-Kelet) egyik munkatársa.

Helyszín:
Ernst Múzeum
1065 Budapest;
Nagymező utca 8.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS – THE WASP BOUTIQUE (2LP+DVD+DOWNLOAD CODE, pH-22)

PRESS RELEASE: FEBRUARY 2014 ARTIST: ART-ERRORIST & ZSOLT SŐRÉS ALBUM TITLE: THE WASP BOUTIQUE LABEL: PERIPHERAL CONSERVE (pH-22) FORMAT: DOUBLE VINYL (500 copies with DIGITAL DOWNLOAD CODE). Copies will come with a DVD of a portrait film of the two musicians by Douglas Hart and Peter Strickland. DISTRIBUTION: The state51 Conspiracy from MARCH, 2014 Outer design and disc labels: Babs Santini TRACKS: Side A 1. Was ist los da oben? 13:16 2. 100gr de protéine 11:59 Side B 3. Saute! 4:44 4. Sorry, it’s illegal 15:30 Side C 5. 20th September 13:02 6. Sans Parole 9:48 Side D 7. Luvoco 15:20 Total playing time: 83:44 Art-Errorist (Jean-Hervé Péron) : lyrics / vocals, bass guitar, acoustic guitar, trumpet, cavaquinho, psalterion, loops, samples, oil barrel, thermic chainsaw, hammerdrill, effects Zsolt Sőrés (Ahad) : viola, circuit bent toys, home-mades, ”lo-fi” synthesizers, crackle box, Korg DS-10, theramin, dictaphone tapes, percussions, sonorous objects,

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t