Ugrás a fő tartalomra

JHP ART-ERRORIST (D/F) & ZSOLT SŐRÉS AHAD (H) Duo + THEME (GB/PL) és vendégei / with Guests

Experimental / Psychedelic / Industrial / Drone / Folk / Impro / Noise / Rock

2 KONCERT 1 ESTE 1 JEGGYEL!
2 CONCERTS IN 1 EVENING WITH 1 TICKET!

2011. szeptember 5. (hétfő), 20:00 / Monday, September 5th, 2011, 20:00 PM
Merlin Színház / Merlin Theatre

Program:
- - THEME 
(RICHARD JOHNSON, STUART CARTER, OLGA DRENDA, ANIA WERNER audiovizuális koncert vendégekkel / Audiovisual Concert with Guests: ZSOLT VARGA, AHAD)

- - JEAN-HERVÉ PÉRON ART-ERRORIST
and ZSOLT SŐRÉS AHAD duo

*
Előfoglalás / Ticket reservation: kovacs.andrea@merlinszinhaz.hu

Jegypénztár: a helyszínen 1 órával kezdés előtt / Ticket Office: At the venue, up to one hour before the concert

Jegyek/Tickets: 1000 HUF

CD and vinyl shop a koncert után / after the concert!

***
Jean-Hervé Péron Art-Errorist (D/F)



Jean-Hervé Péron 1949-ben Casablancában született, Cherbourgban nőtt fel és Hamburgban virágzott ki. Szereti az érzelmes dalokat. Láncfűrészen játszik. A Faust és az art-Errorist együttesek alapítója. Együttműködések: Amon Guru, Nurse With Wound, Sonic Youth, Chris Cutler, Tony Conrad, Slapp Happy stb. Az Art-Errorist Avantgárd Fesztivál alapítója Schiphorstban (Németország). A legendás Faust együttes 1971-ben alakult Wümme vidéki környezetében. Hamarosan a Faust lett az egyik legfontosabb képviselője - a nemzetközi elismerést ún. "krautrockként" kivívó - műfajnak. "Nem létezik mítikusabb együttes, mint a Faust" - írja Julian Cope "Krautrocksampler" című könyvében, amely részletesen beszámol arról a kulcsfontosságú hatásról, amelyet a német zenekar gyakorolt az ambient, az art rock, az experimentális, zörej, pszichedelikus és indusztriális zenei textúrák kifejlődésére. A Faust és Jean-Hervé Péron zenéje folyamatosan, mind a mai napig különösen inspiratív és zavarba ejtő a művészek és a közönség számára. Zenekaraival több tucat albumot jelentetett meg az elmúlt negyven évben. A világ számos új zenei fesztiválján fellépett. 


Jean-Hervé Péron was born 1949 in Casablanca, grew up in Cherbourg, blossomed in Hamburg. Loves love songs. Plays chainsaw. Founder member of Faust and art-Errorist. Collaborations: Amon Guru, Nurse With Wound, Sonic Youth, Chris Cutler, Tony Conrad, Slapp Happy etc. He is the founder of the Art-Errorist Avant Garde Festival in Schiphorst, Germany. The legendary group Faust formed in 1971 in the rural setting of Wümme. Faust became soon one of the premier bands in the international appreciation of the genre that would eventually be known as krautrock. "There is no group more mythical than Faust," wrote Julian Cope in his book "Krautrocksampler", which detailed the pivotal influence the German band exerted over the development of ambient, art rock, experimental, noise, psychedelic and industrial music textures. Faust and Jean-Hervé Péron's music continues to highly inspire and confound listeners and artists to this day. He released more dozens albums with his groups in last forty years. He performed on several of the world's new music festivals.


Theme (GB/PL)



A Theme lényegében a Stuart Carter és Richard Johnson között 1997 óta zajló együttműködésekre vonatkozó munkaelnevezés. Olga Drenda 2009-ben csatlakozott az együtteshez. Ania Werner pedig jelenleg az élő koncerteken látható filmvetítéseivel dolgozik együtt a Theme-el. A Theme a számtalan ellentétes elem asszemblázsához vagy dekonstrukciójához mindvégig elkötelezett maradt. Talált hangok és improvizatív zenei részek találkoznak a keleti zenével (amelyet részben Stuart Carter egyik indiai tartózkodása inspirált), ahol metronóm ritmusok teszik részben elvishelhetővé az igézet elbűvölő állapotait - elektroakusztikus technikák, konkrét zene, drone-ok rétegei, intersztelláris rockzenei utazás, régi és új elektronikák, vokális hangok, fém ütőhangszerek és a "dal" ideájának kényszerzubbonya önnön tradicionális mivoltában. A "soha ne maradjon mozdulatlan vagy egy ötletben lerögzített" elképzelése e zenei program szerves részét képezi; amelynek háttere az irodalom, a film, a filozófia, az írás, a nyers pszichológia, a tapasztalat, az utazás és a kísérlet, s amelyet a zene tükröz megfelelően. 


Theme is essentially the working name for collaborations between Stuart Carter and Richard Johnson since 1997. Olga Drenda joined to the group in 2009. Ania Werner presently additionally contributes to Theme via film projections used for live performances. Theme remain committed to assembling, or deconstructing, a multitude of opposite elements. Found sounds and improvised sections will meet with Eastern music (inspired partly by one of Stuart Carter’s stays in India), metronomic rhythms borne partly of a fascination with states of mesmerism, electro-acoustic techniques, musique concrete, layered drones, rock music’s interstellar drive, electronics old and new, voices, metal percussion and the straitjacketed idea of the ‘song’ in its traditional setting. The idea of never staying still or keeping anchored to one idea or setting forming an integral part of this platform. With a background that draws as much from literature, film, philosophy, writing, crude psychology, experience, travel and experiment, the music reflects this accordingly.


Sőrés Zsolt Ahad (H)



1969-ben született Budapesten. Mélyhegedűs, elektroakusztikus improvizátor, zörejzenész, konceptuális művész. Jelenleg működő együttesei: trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoittal, trió Márkos Alberttel és Lawrence Williamsszel, I Belong to the Band (Adam Bohmannal, Oli Mayne-nel és Jean-Michel Van Schouwburggal), duó Christian Skjødttel, duó Kazuhisa Uchihashival, Spiritus Noister, „Lektrónia” című multimédiás projekt, Don't Eat Group stb. 2008-tól a Relatív (Át)Hallások Nemzetközi Független Kortárs Zenei Találkozó művészeti vezetője az Artus Stúdióban, Budapesten. Az alábbi kötetek magyar kiadásának szerkesztője volt: Jozef Cseres: „Zenei szimulákrumok”; Michael Nyman: „Kísérleti zene. Cage és utókora”; Edwin Prévost: „Nincsen ártatlan hang. AMM és az önfelfedezés gyakorlata. Metazenei Narratívák.” 2008-ban Ahad „Az autonómia új esélyei” címmel Peter Lamborn Wilson / Hakim Bey és más ontológiai anarchisták írásaiból szerkesztett kötetet. 2009-től a kultikus horror-underground-szürrealista filmrendező, Andrej Iszkanov (Habarovszk, Orosz Távol-Kelet) egyik munkatársa.


Zsolt Sőrés Ahad was born 1969 in Budapest. He is a violist, electro-acoustic improviser and noise musician, conceptual artist. His current projects: trio with Franz Hautzinger and Isabelle Duthoit, trio with Albert Márkos and Lawrence Williams, I Belong to the Band (with Adam Bohman, Oli Mayne and Jean-Michel Van Schouwburg), duo with Christian Skjødt, duo with Kazuhisa Uchihashi, Spiritus Noister, multimedia project entitled „Lektronia”, Don’t Eat Group etc. Since 2008 he is the artistic director of Relative (Cross)Hearings International Indpendent Contemporary Music Meeting at the Artus Studio in Budapest. He was the editor of the Hungarian version of the following books: Jozef Cseres: „Musical Simulacra”; Michael Nyman: „Experimental Music. Cage and Beyond”; Edwin Prévost: „No Sound is Innocent. AMM and the Practice of Self-Invention: Meta-musical Narratives.” In 2008 Ahad edited a book and wrote a preface study about „New Chances of Autonomy” with the texts by Hakim Bey aka Peter Lamborn Wilson among other onthological anarchists. Since 2009 he is collaborating with the cult horror/underground/surreal film director Andrey Iskanov from Khabarovsk, Russian Far-East.


Vendégünk / Our Guest:

Varga Zsolt (H) 

Zenész, zeneszerző, mozgásművész. Érdeklődése főleg az imrovizatív zenére irányul. Eredeti hangszere a szaxofon, de emellet használ számos egyéb akusztikus és elektronikus hangszert, tárgyat. Az utóbbi években a koreográfus, táncos Ladjánszki Márta állandó munka- és alkotótársa. Tagja az elektroakusztikus zenét játszó Desert Chaos zenekarnak, valamint Magyarország egyetlen és legjobb vidéki-jazz-t művelő Tripp and Trop (ex-Mc Ribbentropp) bigband-nek.

Zsolt Varga (H) - Musician, composer, movement artist. In his work he is focusing mainly on improvised music. Originally a saxophone player, but using in his musical creations several other acoustic and electronic instruments and objects as well. In the latest years he has been a regular contributor to the works of choreograph and dancer Márta Ladjánszki as well as a member of the electro-acoustic band Desert Chaos and Hungary’s only and best crap jazz big band Tripp and Trop.
*
Támogatók / Supported by: Lumberton Trading Company, Merlin Színház, Goethe-Institut Budapest, Lengyel Intézet

*
Merlin Színház
1052 Budapest, 
Gerlóczy u. 4.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpolitika

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci -

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t