Ugrás a fő tartalomra

Elisabeth Schimana/Manon-liu Winter/Zsolt Sőrés (Ahad) trio at IMA.05 Fest.

Elisabeth Schimana - Manon-liu Winter - Zsolt Sőrés (Ahad) trio concert at the IMA.05 Festival on 3rd July, 2010.
http://www.ima.or.at/?page_id=117
http://www.manonliuwinter.at/
http://www.myspace.com/ahadnoisemusic



IMA.05 Festival


~~~ IMA - Institut of Media Archaeologie is celebrating its fifth anniversary. Established in May 2005 by Elisabeth Schimana and Andrea Sodomka, we are able to look back on five succesful and touching years. Therfore we benefit the point of time to reflexion and vision. For days of celebrating, thinking, discussing, playing music, performing, exposing, installing around and in the Kulturfabrik Hainburg. With invited guests, passersby and the IMA members.

~ Eliane Radigue | Adnos I, III | Konzertmatinee
SUN 04 07 2010, 12–15h | Entry Fee EUR 7.– / EUR 5.–

~ Festival menu / participants on SAT 03 07 2010:
Abend mal - Tafel für 100 Personen
Samstag 3. Juli, 20 – 23h, Einlass 19.30 – 20h
SAT 03 07 2010, 20–23h | Entry 19.30–20h
Entry Fee EUR 25.– | reservation required!
Werkzeuge für Speis, Trank und Spiel liegen bereit.

Blattsalat aus erlesenen Wortblättern

Zubereitet in Echtzeit von
Andrei Smirnov, Daniel Gethmann, Heidi Grundmann,
Kathy Rae Huffman, Liesl Ujvary, Martin Breindl, Peter
Donhauser, Sandra Naumann und Susanna Niedermayr

Starskys hausgemachte Buchstabennudeln
in feiner Klangsuppe

Speziell gegart von
Tamara Wilhelm und Ushi Reiter

Faschierter Braten vom IMA Bild
Bewegtes aus fünf Jahren mit Soundpüree

Püriert aus live generierten Sounds von
Andrea Sodomka, Christine Clara Oppel, Dominik Traun,
Elisabeth Schimana, Eva Ursprung, Katharina Klement,
Klaus Filip, Manon-liu Winter, Norbert Math, Oliver
Stummer, Seppo Gründler und Zsolt Sőrés (Ahad)

Flötensorbet in Klarinettenmantel an Thereminmark

Zubereitet von
Anne La Berge, Cordula Bösze, Günther Gessert,
Martin Schemitsch, Pia Palme und Susanna Gartmayer

Kulinarisch begleitet
mit Speisen vom Goldenen Anker

Ticket reservation:
office@ima.or.at
+43 650 24 10 234 begin_of_the_skype_highlighting +43 650 24 10 234 end_of_the_skype_highlighting

Megjegyzések

  1. Schimana / Winter / Ahad - Live at the "IMA05. The Festival" -- Elisabeth Schimana - Rhytmicon; Manon-liu Winter - Cello; Zsolt Sőrés (Ahad) - Live Electronics and Manipulations. Rhythmicon constructed by Leon Theremin in New York, 1931. http://soundcloud.com/ahad/elisabeth-schimana-manon-liu-winter-ahad-live-at-the-ima05-the-festival

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...