Ugrás a fő tartalomra

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK

Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM

Auróra
Auróra utca 11.
1084 Budapest
Hungary


***scroll down for English***

Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat...

Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika

Mákó Rozi - elektronika
Kristóf Marci - elektronika

Eric Cordier (FR) - elektronika
Sőrés Zsolt - brácsa, elektronika
_ _ _

Eric Cordier (1963, Pont-Audemer) zenész, zeneszerző, akcióművész, aki társadalmilag érzékeny kísérleti filmeket és hanginstallációkat is készít. Zenéjét elsősorban olyan erős témákra építi, mint a börtön, az iraki háború, a halál, a földrengés és a szökőár. 2011 óta a francia űrügynökség, a CNES rezidense; itt különböző területeken működő tudósokkal dolgozik. Intermediális projektjeiben együtt dolgozik többek között Raphael Dallaporta és Elizabeth Saint-James táncosokkal, és olyan zenészekkel mint Keiji Haino, Seichi Yamamoto, Jean-Luc Guionnet, Seijiro Murayama, Gilles Viandier vagy Andrew Levine. Mindemellett az etnológia doktora, manga-fordító és Jean-Claude Eloy, a francia elektroakusztikus zene legendás idős mesterének asszisztense.
2008-ban a Relatív (Át)Hallások Független Kortárs Zenei Találkozó vendégeként láthatta már őt a magyar közönség duóban Seijiro Murayama dobossal. A mostani koncert lesz a második magyarországi fellépése.

http://www.ericcordier.fr/



Eric Cordier: Relationship Between Tradition and Modernity in Music (lecture) - 4 July 2011 from KUD Mreža on Vimeo.

Eric Cordier interjú/interview: http://ronsen.org/monkminkpinkpunk/12/cordier.html?fbclid=IwAR36gjyIZDMJ3HG6l4umGBzsG5f0ouqzewF3H11sYoth1N5vZxSzlEavOO0

Sőrés Zsolt a magyar elektroakusztikus improvizatív zene több mint huszonöt éve aktív, nemzetközileg is ismert alakja. Fő hangszerei az öthúros brácsa, az elektronika és a hang. Zenéjére jellemző a  konceptuális-metazenei szabadimprovizáció lehetőségeinek továbbgondolása: a hang alternatív szónikus valóságokat modellező erejének felszabadítása és a rezonáns-dinamikus élőzenei tér megalkotása során felszínre hozott, egyúttal ad absurdumig fokozot intuitív zene, a "belső virtuozitás" (inner virtuosity), a  "formazúzás" technikái és a finoman rétegzett metarepertoárok kialakítása által. Sőrés gyakran dolgozik film- és videóművészekkel, táncosokkal, színházakkal és képzőművészekkel is.

https://www.youtube.com/user/MrAhad69
https://www.mixcloud.com/ahad
_ _ _

Zeneszerzés, sound design, improvizáció és dj-zés: Mákó Rozi klasszikus és jazz-zongorista háttérrel kezdte felfedezni a zene legkülönbözőbb területeit. Grafikai tanulmányai után Hollandiába költözött, hogy a legendás Institute of Sonology-ban mélyítse el zenei tudását.
Improvizációiban olyan különleges hangulatok létrehozására koncentrál, amelyeken keresztül a megismételhetetlen pillanatban kapcsolódhat össze közönségével. Jelenleg számos zenei együttműködés mellett szóló live act-jén dolgozik.

https://soundcloud.com/rozi_mako



Kristóf Márton az időjárás törvényszerűségeinek és nyelvi sajátosságainak hangfordítója. Főbb területe a zene és képzőművészet, volt programozó, színész, fényképész, most újdonsült apa, lesz: akusztikus oszcillátorok kutatója.
A 12z zenei kollektíva egyik alapítójaként és utazójaként közreműködött számtalan koncerten, kiállításmegnyitón, filmen, táncdarabon. Központi motívumai a környezeti hangok, zörejdallamok, a (nem)létezés, egyenlőség = egyenlőtlenség.
Mottó: mindenki ugyanaz másképp.

http://12z.hu/

_ _ _

Filip Đurović (1987, Újvidék) hangmérnökként hangfelvételek készítésével és hangfeldolgozással foglalkozik. Ütőhangszereken és harsonán játszik, autodidakta zeneszerző. Szólistaként és az újvidéki Nojzac és Ex You kísérleti zenei együttesek tagjaként ismert. A 2017-ben alakult Petar Drapšin művészeti kollektíva alapító tagja, és a Restrikcije kortárs zenei előadó-művészeti együttes tagja. Az újvidéki Per.Art szervezet külső munkatársa, amely kortárs művészeti (zene, tánc, irodalom) előadások létrehozásával foglalkozik. Az újvidéki KNAP civil szervezet egyik alapítója, illetve 2010 és 2017 között aktív tagja, amely szervezet "szabad" és "nem-idiomatikus" improvizatív zenei koncertek szervezésével foglalkozik. A Pokretnica művészeti fesztivál idei programjának társszervezője.
A JazzaJ / EIIEKTRIIK estjén egy olyan analóg elektronikus improvizatív zenei szettet hallhatunk tőle, amelyet feedback loopokra kötött Fostex 280 többsávos hangfelvevő, walkman és kazetták segítségével ad elő.

Ex You: https://exyou.bandcamp.com/
Nojzac: https://soundcloud.com/noizac3
http://www.youtube.com/watch?v=0rVbHpnm-DQ&t=0m17s
http://www.youtube.com/watch?v=_W79lETtYTY&t=3m20s



_ _ _

Belépő: 2000.- (amellyel a zenészeket támogatod)
_________________________________________________________

After a while, the darker side of JAZZAJ unfolds itself once again. This time we invite our unsuspecting audience to the analogue and digital labyrinths of experimental electronics. At the gates of the underground mazes of Auróra, the Novi Sad-based drummer of Ex You, Filip Đurović shares his tape-aroused analogue soundwaves with us. Following his sonic warnings, we confidently approach the next secret passage where listening to the hypnotically disorientating duo of Rozi Mákó and Márton Kristóf – we finally forget where we headed to. After a sudden curve, we find ourselves in an enormous room where Eric Cordier és Zsolt Sőrés redraw the map of reality by their non-existent resonances while we find our ways back to the well-known streets of the 8th district...

Filip Đurović (SRB) - tapes, electronics

Rozi Mákó - electronics
Márton Kristóf - electronics

Eric Cordier (FR) - electronics
Zsolt Sőrés - viola, electronics
_ _ _

Eric Cordier (1963, Pont-Audemer) is a musician, composer and performance artist who creates experimental films and sound installations on socially sensitive topics. He focuses his musical works on intense themes such as prisons, the Iraq War, death, earthquakes and tidal waves. Since 2011 ha has been the residence of CNES, the space agency of France, where he collaborates with scientists from various fields. In his intermedial projects he has worked with dancers Raphael Dallaporta and Elizabeth Saint-James, and musicians like Keiji Haino, Seichi Yamamoto, Jean-Luc Guionnet, Seijiro Murayama, Gilles Viandier or Andrew Levine. Beyond these, he holds a PhD in ethnology, translates manga, and serves as an assistant to Jean-Claude Eloy, the legendary master of French electro-acoustic music.
He first performed in Hungary in 2008 in duo with Seijiro Murayama, as a guest of the Relatív (Át)Hallások contemporary music festival. This concert at JazzaJ will be his second performance here.

http://www.ericcordier.fr/

Zsolt Sőrés is an internationally-known figure of the Hungarian electro-acoustic, improvised music scene who has been active for more than 25 years. His main instruments are the five-string viola, electronics and sound. His music explores the possibilities of conceptual-meta-musical free improvisation: it is music enhanced to extremity, unearthed through the liberation of the forces of sound modeling alternative sonic realities, and the creation of resonant-dynamic live music spaces, by the techniques of „inner virtuosity” and „form shredding”, and the formation of a gently-layered meta-repertoire. Sőrés often works with film and video artists, dancers, theatrical and fine artists.

https://www.youtube.com/user/MrAhad69
https://www.mixcloud.com/ahad
_ _ _

Rozi Mákó has a classical and jazz background as a pianist and began exploring music at an early stage of her life. She found herself doing all kinds of music related projects: composition, sound design, experimental music improvisation and djing. After her graphic design studies she moved to The Netherlands to further her music knowledge at The Royal Conservatoire of The Hague at the Institute of Sonology.
She focuses on connecting with her audience through the phenomenon of music to invite them into an unrepeatable moment by creating a unique atmospheric experience through improvisation. At present she participates in multiple music collaborations and concentrates on her solo live act.

https://soundcloud.com/rozi_mako

Márton Kristóf is the sound-translator of the natural laws and linguistic peculiarities of the weather. With his main interests being music and fine arts, he’s a former programmer, actor, photographer, recently a father – and will be: a researcher of acoustic oscillators.
As a founding member and traveller of the 12z collective, he has contributed to many concert, openings, movies and dance performances. His central themes are environmental sounds, noise-melodies, (non)existence, equality = inequality.
Motto: everyone’s the same in a different way.

http://12z.hu/
_ _ _

Filip Đurović (1987, Novi Sad) is a sound engineer who works with recordings and sound-processing. He’s a drummer, a trombonist, and a self-taught composer too. He’s known both as a soloist and a member of the Novi Sad-based experimental bands Nojzac and Ex You. He was a co-founder of the ’Petar Drapšin’ art collective in 2017, a member of the ’Restrikcije’ contemporary music ensemble, and an associate of ’Per.Art’, an organisation producing contemporary art (music, dance, literature) performances. Also a co-founder and an active member (2010-2017) of KNAP, a civil association organizing „free” and „non-idiomatic” improvised concerts in Novi Sad. This year he also curates the ’Pokretnica’ art festival.
At the JazzaJ / EIIEKTRIIK event he’ll present an improvised, analogue electronic set using a feedback looped Fostex 280 multitrack recorder, a walkman and tapes.

Ex You: https://exyou.bandcamp.com/
Nojzac: https://soundcloud.com/noizac3
http://www.youtube.com/watch?v=0rVbHpnm-DQ&t=0m17s
http://www.youtube.com/watch?v=_W79lETtYTY&t=3m20s
_ _ _

Entry: 2000.- (by which you support the musicians!)

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...