Ugrás a fő tartalomra

Katalin Ladik & Zsolt Sőrés Live @Transart Communication 2016

26th August, 2016, Friday at 9pm - 10pm
at MÜSZI -- Művelődési Szint

(Blaha Lujza tér 1., Budapest, Hungary, 1085)


░KATALIN LADIK - voice, poems
░ZSOLT SŐRÉS - 5 string viola, effects, objects

KATALIN LADIK and ZSOLT SŐRÉS are working together - mainly in their group project 'Spiritus Noister' (with ENDRE SZKÁROSI sound poet) - for over 20 years, but now for the first time they will play a full concert in a duo!
∆ KATALIN LADIK is a vocal artist, a poetess and actress in experimental film, theatre and multimedia performance, radio art, visual and sound poetry close to Fluxus since the 60's in Yugoslavia and later in Hungary. Hungarian speaking from Novi Sad, she is living in Budapest since 1993. In her performances during the years 60’s, 70’s and 80’s, she has slightly transgressed the taboos linked to the woman’s situation and the use of woman’s body and appearance inside the macho Yugoslavian society. She is now the recipient of the 'Lennon-Ono Grant For Peace' in 2016 for her work - alongside with Chinese artist and activist Ai Wei Wei, British-Indian artist Anish Kapoor, and Danish-Icelandic artist Olafur Eliasson - and involvement for the freedoms of expression and art in the former eastern bloc and during our recent contemporary period.
As well as KATALIN LADIK is guest starring on Inexhaustible Editions August 2016 double CD release 'ie-004-2: I Belong To The Band (Jean-Michel Van Schouwburg, Adam Bohman, Oliver Mayne, Zsolt Sőrés): Bakers Of The Lost Future'.
∆ ZSOLT SŐRÉS is an improvised/electroacoustic and noise musician, sound artist, conceptual artist, experimental music composer, editor, performance and conceptual artist. He is playing on viola, 5-string viola, toy synthesizers, circuit bent toys, dictaphone tapes, lo-fi sound sources, contact microphones, effects, objects. Since 1992 he works in the fertile areas suggested by the best elements of contemporary improvisation: non-hierarchical group interaction, static structures to quick changes, silence to noise, and sound to music. He is keenly interested in all of the sonic potential of his instruments to build up and break down instantly composed structures built with intricate detail as well as broad gestures.
Hope to see you on Friday!

LET'S CELEBRATE KATALIN LADIK'S LENNON-ONO GRANT FOR PEACE PRIZE TOGETHER !!!!!!

Transart Communication festival program: http://muszi.org/?p=9155
Please visit for more information:
https://www.facebook.com/transart.communication/
█████████████████████████

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...