Ugrás a fő tartalomra

free four for five @ sirály

2011. május 22., vasárnap, 21:00

Szabadimprovizációs zenei sorozatunkon ezúttal biztos nem lesz hiány a külföldi zenészekből! A házigazda Márkos Albert és Lawrence Williams most Sőrés Zsoltot, Xavier Lopezt és Dafne Vicente-Sandovalt invitálta meg a Sirályba, hogy megmutassák a nagyérdemű közönségnek, milyen amikor egy csellista, szaxofonos, fagottos, brácsás és zongorista hagyományosnak egyáltalán nem nevezhető módon játszik!

Lawrence Williams - szaxofon / saxophone
Dafne Vicente-Sandoval - fagott / bassoon
Sőrés Zsolt Ahad - mélyhegedű / viola
Márkos Albert - cselló / violoncello
Xavier Lopez - laptop, zongora / piano

Belépő:

Felnőtt- 800Ft
Diák- 600Ft

Dafne Vicente-Sandoval, bassoon (1979, France)

After studying classical music, Dafne commits herself to contemporary music. She works with many European ensembles (such as Ensemble Modern,Elision, etc... ) while putting a strong emphasis on personal projects: curating Tokyofeel workshops in Palais de Tokyo, collaboration with composers in order to enrich the solo repertoire of her instrument (Julio Estrada, Richard Barrett, Michael Maierhof) Her instrumental research, outreaching bassoon's sound carachteristics by a renewal of existing extended techniques, drove her naturally to improvisation. Her personal approach centres on the elaboration of a sonically acoustic universe, which finds itself close to electronics in the microtonal complexity emanating from multiphonics. As an improviser, she plays in the duo Either/Or with cellist Severine Ballon, in Axolotl with Xavier Lopez; she has collaborated with musicians such as Ferran Fagés, Liz Albee, Joris Rühl, Pierre-Yves Martel.
http://www.ensemblemesostics.com/bio/dafnevicentesandoval.html

Xavier Lopez (piano/laptop, (1981, France)

Studies saxophone piano and drums at Perpignan's conservatory, his hometown. In moves to Amsterdam in 2002 where he studies classical and jazz music. He developed since then an autodidact approach to laptop playing using copyleft software ppooll. His work deals with space and silence perception using memory as a time matrix, creating situations of highly demanding listening who question the musical performance as well than cultural consumption habits. He performs in different settings with a main focus on electro-acoustic sound blendings, often minimalistic, sometimes noisy.His influences range from Free-jazz to Jazzcore, noise music, reductionist approaches to improvisation, onkyo and world music. Lives in Paris since 2006 where he co-organizes the Trashvortex concert series.
http://www.trashvortex.net/xavierlopez

Sirály
1061 Budapest, Király utca 50.
http://www.siraly.co.hu

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

HELIKON 2010/3.: A félre-értelmezett futurizmus / Il futurismo mal-interpretato / Futurism Mis-Interpreted

A KÖTET SZEPTEMBER KÖZEPÉTŐL LESZ KAPHATÓ A BOLTOKBAN! A portrait of Filippo Tommaso Marinetti (Alexandria, Egypt, December 22, 1876 – Bellagio, Italy, December 2, 1944) A félre-értelmezett futurizmus  Általában már ismeretesek a futurizmus fellépésének főbb mozzanatai, kiáltványai, radikális programpontjai, radikális retorikája, és egyre ismertebbek a futurizmus radikális utópiájának alapelképzelései, főbb céljai és komponensei. Így történelmi távlatban már kézenfekvő lehet számunkra, hogy a korban fennálló, intézményesült kulturális, egzisztenciális, anyagi érdekek és értékrendek brutális retorikai megtámadása a fennálló intézményrendszer totális ellenállásába ütközött. Mivel ez az ellenállás - az intézményes érdekek hosszú távú fennállása okán - hosszan fennmaradt, nyilvánvalónak tekinthető, hogy a futurizmus programjának és virulens irodalmi-művészeti tevékenységének évtizedei alatt az irányzat általános, illetve esetenként sajátos diszkreditálása releváns kulturálpoli...

John Butcher on Free Improvisation – John Butcher a szabadimprovizációról (1998)

John Butcher 15 Simple Statements on Free Improvisation – with Illustrations and Contradictions* John Butcher: Asymptotic Freedom, for feedback saxophone, snare drum, guitar & e-bow. A response to the work of Gustav Metzger. Self Cancellation, Install, Glasgow. 2008. © Philip Berryhill, 2008 1. Group improvisation involves an attempt to make music that no one player could imagine. It should force the musicians beyond their own conceptions. 2. Each player should equally be able to affect the content, form and direction of the music at any moment. 3. The physicality of sound production is inescapably connected with the creation, not just the execution, of the music. 4. Free improvised music is necessarily spontaneous, but is built on a background of years of study, experiment, thought and experience. 5. There exists the possibility of trying to play a music with no history. 6. Free improvisation shows that complexity is actually very natural. 7. Contemporary music seems t...

JazzaJ / EIIEKTRIIK

JazzaJ / EIIEKTRIIK Wednesday, October 9, 2019 at 7 PM – 10:00 PM Auróra Auróra utca 11. 1084 Budapest Hungary ***scroll down for English*** Némi kihagyás után újra megnyílik előttünk a JAZZAJ sötét oldala. Kísérleti elektronika analóg és digitális útvesztőjébe kísérjük gyanútlan közönségünket. Az Auróra pincéjéből nyíló labirintus bejáratánál az Ex You dobosa, az újvidéki Filip Đurović osztja meg velünk magnószalagok keltette analóg hanghullámait. A szónikus intelmek feldolgozása után magabiztosan vágunk neki utunknak, mígnem egy titkos átjárón keresztül a Mákó Rozi—Kristóf Marci duó hipnotikusan dezorientáló produkciójának hatására elfelejtjük, hova is indultunk. Egy hirtelen kanyar után óriási terembe érkezünk, ahol Eric Cordier és Sőrés Zsolt nem létező rezonanciákkal rajzolják újra a valóság térképét, mígnem egyszercsak újra a nyolcadik kerületi utcákon találjuk magunkat... Filip Đurović (SRB) - magnószalagok, elektronika • Mákó Rozi - elektronika Kristóf Marci - ...